blog despre Viena · ce sa fac la Viena · city break Viena · info utile Viena · informatii despre Viena · viata la Viena · Viena

3 lucruri de facut in Viena (1)

…si vine acel moment din viata ta cand un prieten – sau doi- doresc sa obtina de la tine raspunsul la magica intrebare „auzi, tre sa merg vreo cateva zile la Viena, zi si mie ce sa fac p-acolo”, desigur afisand debordant increderea bine impamantenita ca esti un fel de guru al orasului, ca ii stii toate tainele si ca, sa zicem, chiar si in conditiile in care esti varza de oboseala/munca/tracasare/lipsa de chef/anemie intelectuala, iti vine sa te retragi la tara sa cresti curci si vaci, ba, mai mult, ti-ai rupt ciorapul fin in tramvaiul D de dimineata cand te-a impins una in coltul scaunului ocupat de un domn rotofei (bonus: o vanataie gigantica si labartata – ca sa nu o denumesc si pe ea rotofeie, ca poate se simte jignita), asa zic, chiar si in aceste conditii vitrege, tot ai fi in stare sa iti lipesti cu zgomot pe moaca o expresie din aia aproape tembela de adoratie netarmurita pentru orasul in care traiesti si sa scoti o serie de recomandari emise de parca ai fi posedata de spiritul lui Anthony Bourdain.
In prima instanta incerci timid un raspuns de genul: „”hmmm, sunt cam ocupata acum, nu te dai si tu un pic pe tripadvisor si citesti acolo?”. Ti-ai gasit! Miselul e insistent „lasa, maaaaah, tripadvisor, tu zi-mi mie asa, la prima mana, ca doar stai acolo! Ceva hoteluri bune?”. Ah, cum sa nu adori intrebarea asta, mai ales ca n-ai stai in viata ta decat vreo patru sau cinci zile la hotel in Viena, si ala ales si platit de companie, ca doar na, pe vremea aia erai in delegatie, nu te transformasesi in bastinasa.
Asa ca, ce mai tura-vura, ca sa nu ma mai prinda nimeni in ofsaid, m-am hotarat sa strecor aici pe blog, din cand in cand si nu foarte des (!), cate o mica lista de activitati mai mult sau mai putin stereotipe de facut prin Viena. Desigur, va invit sa va dati cu parerea, sa revizuiti si sa adaugiti modestele mele sugestii. In meniul de astazi propun:

1. de mancat wursti pe strada, acuma cat mai exista chioscurile (nota pentru autor: de scris povestea in curand)
2. de plimbat aiurea prin Naschmarkt
3. de fotografiat si maimutarit in pasajul de la Karlsplatz care merge spre Secession (de preferat cu inca o alta persoana)

12 gânduri despre „3 lucruri de facut in Viena (1)

  1. Eu am răspuns pentru întrebarea cu hotelurile, de când a fost Vio la Roma:))) (dacă noi nu ne ajutăm între noi cine să ne susțină?!)
    Mă întreba cineva de ce nu port ciorapi și fustă: ei uite de aia! Iar m-am enervat când mi-am adus aminte prin ce accidente am trecut la viața mea!

    Apreciază

  2. De exemplu, eu la Viena am stat în 2007 într-un hostel care era nou-nouț, lângă o stație de metrou, ce să-mi fi dorit mai mult? Meininger se cheamă lanțul respectiv. Eram în călătorie 3 prietene a fost super OK.

    Apreciază

  3. Eu am stat la un hotel (n-am idee cum îi zice) drăguț din centru sau de lângă centru, depinde cât de-ngustă e definiția ascultătorului. Sper că e o informație foarte relevantă pentru baza ta de date. 😀

    Apreciază

  4. Eu stau de obicei la o pensiune din Maria Ellend. Preț acceptabil, atmosferă super, sfaturi despre ce să faci ca turist în Viena. Și nu există nicio vizită în care să ratez Centimeter. Data viitoare vreau să încerc meniul numit „2 metri de cârnați”. 🙂

    Apreciază

  5. si io ma blochez la asta cu hotelurile, dar prietena mea Adriana are locuinta de inchiriat in regim hotelier. ditamai camerele si super mistosi proaspat renovat, langa Schoenbrunn. Intra si 6 oameni cred.
    Asa ca cand te mai intreaba vreun grup inchegat, contacteaz-o direct, ca ii stii FB-ul

    Apreciază

  6. Pune musai nr. 4 – alergat la maraton :))) Cît despre hoteluri, io uneori răspund cu o contra-întrebare: „Ce criterii trebuie să îndeplinească?” că ce vreau eu de un hotel și ce vrea altul pot fi chestiuni total diferite 🙂 Unii încă se mai gîndesc și analizează 🙂 Altminteri de data asta am stat la Star Apartments – sehr gut 🙂 Pe ele pot să le recomand liniștită – îs muuulte, cu cîte stele vrei, unde vrei, pentru buget mic, mijlociu și mare 🙂

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

