bunatati vieneze · tara si oamenii sai

salata de cuscus a la Viennoise

Stiti care e cel mai grozav lucru despre Viena? Sau, ma rog, printre cele mai grozave lucruri despre Viena? Ca aici, desi suntem veniti din toate colturile lumii, suntem cu totii vienezi, si asta fara a ne uita vreun pic radacinile. Suntem ca un fel de supa cu de toate, un minestrone de nationalitati, limbi si culturi. Asa se face ca, daca ma intalnesc cu prietenii mei de aici pentru o seara de gatit si mancat impreuna, la final ajungem sa avem in farfurie cele mai surprinzatoare rezultate. Aseara de exemplu am vrut sa facem kisir. Kisir e un minunat fel de mancare turcesc, care se face cu bulgur si care de obicei se prepara in cantitati mari pentru ca trebuie neaparat mancat cu familia si/sau prietenii. Nu poti sa mananci kisir de unul singur, mi-a zis nu de mult in Izmir prietena S.D. Cu aceste cuvinte in minte am zis: clar, pentru reuniune facem kisir, doar e un fel care celebreaza prietenia. Zis si facut, numai ca, desi as fi putut da si in scris ca am bulgur in casa, s-a dovedit ca nu mai aveam decat cuscus. Eh, dar la asa amalgam de nationalitati care foia in bucataria mea, ne mai uitam la un mic detaliu? Nu. Asa ca, dupa ce am decis sa inlocuim bulgurul cu cuscus, ne-am dat frau liber imaginatiei. Cuscusul l-am oparit cu o cana de apa in care pusesem sare cu ierburi aromatice, piper, o lingura de ulei de masline, niste migdale nesarate intregi, dar si patrunjel si busuioc uscat. L-am lasat sa isi faca de cap o vreme, in timp ce noi am taiat rondele maslinele verzi, ceapa verde, am feliat ciupercile si am maruntit patrunjelul. Inainte de a pune legumele am mai adaugat in cuscus si niste pasta groasa de tomate, iar la final am stors si-o lamaie. N-am mancat noi kisir, dar varianta noastra a vorbit si ea despre prietenie, imaginatie si dorinta de a lasa de la tine, atunci cand circumstantele o cer :).
Mahlzeit! Pofta buna! Afiyet olsun!

ps: acum 58 de ani, pe 15 mai 1955, Austria redevenea un stat suveran si democratic. Mai multe detalii istorice aici.

5 gânduri despre „salata de cuscus a la Viennoise

  1. ha! fara mahlzeit as fi avut indoieli, dar asa pot sa-mi suflec manecile si sa te trag de raspundere: iti muti casuta fara sa ma anunti de ma lasi sa bat pe la usi neconsolata??? ma bucur de regasire si sa vad poze cu haleli din alea de-ale tale bestiale. stii ca ai fost muza mea intr-ale gatitului, nu?
    ma intreb daca mi-ar placea chestia asta, e iute, dulce, sarata?

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

