blog despre Viena · bunatati vieneze · cafeneaua vieneza · calatorie la Viena · city break Viena · notite vieneze · obiceiuri daravele · scriu despre Viena · vacanta la Viena · viata la Viena · Viena · Viena in 24 de ore

despre cafea si alti demoni vienezi (1)

cafea-buna-si-amintiri

Imi amintesc foarte clar cand si cum am inceput sa beau cafea. Imi amintesc cescutele mici, joase, pictate, cu farfurii aidoma lor. Imi amintesc si ibricul de o forma ciudata din care bunicii turnau licoarea aia maronie si aromitoare. La oras nu vazusem asa ceva si astfel cafeaua s-a adaugat lungii liste de miracole rurale pe care curtea bunicilor mei mi-o furniza zi de zi, vacanta de vacanta.
La inceput ma strecuram in bratele bunicii si adulmecam precum un pisoi alintat ceasca pe care ea o indeparta de mine, cu vesnica replica spusa cu zambetul pe buze: copiii nu beau cafea. Mai tarziu am prins curaj si-am sorbit pe furis, direct din ibric. Mi-am fript buzele, dar oare cum altfel mi-as fi amintit pana in ziua de azi gustul cafelei aceleia?

Chiar si in epoca in care „nesul” incepuse sa invadeze bucatariile avide de occidental ale romanilor, bunicii mei l-au refuzat, multumiti sa faca o cafea orientala, „turceasca”, in batranul ibric. Nu conta ca din punga poposea prin intermediul linguritei cu coada lunga nu cafea in ibric, ci nechezol. O parte din traditia turcilor dobrogeni, odata vecini cu bunicii mei, se pastra astfel.
Daca povestea mea personala legata de cafea are iz de caravanserai si 1001 de nopti, nici povestea vieneza a cafenelelor nu e departe de influenta otomana. Ba chiar se zice ca turcii sunt cei care au adus cafeaua la Viena.
4 gânduri despre „despre cafea si alti demoni vienezi (1)

  1. Ai baut cafea „la nisip”? Am baut in Dobrogea, miam, miam. 🙂
    Eu am baut toata viata cafeaua la ibric(acum iau o pauza, am trecut pe ceai verde), am transportat doua ibrice rosii peste ocean, poate asa cafeaua are gustul celei facute de mama…

    Hahahah, nechezol, uitasem.:)

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

