blog despre Viena · obiceiuri daravele · scriu despre Viena · tara si oamenii sai · viata la Viena

te rog sa trantesti usa dupa tine, frumoasa doamna!

Dar tranteste-o cu putere! Daca a mai ramas vreunu’ in urma, sa faca bine sa stinga lumina! 
Cam asta se auzea intr-un anume birou vienez ieri in jurul orelor 10 AM. Ca o doamna ascultatoare ce ma aflu, chiar am trantit usa. Am auzit ca a mai ramas intr-adevar un coleg pe urma sa scoata aparatul de aer conditionat din priza si sa stinga lumina in chicineta. Pe urma a venit si el aici:

Nu chiar la numarul 200, ci nistel mai sus, unde ii zice ceva cu Segelschule. Nu ne-am apucat sa invatam sa ne dam cu yola, ci am hotarat sa dezbatem urmatorul proiect (cu tot cu buget) la umbra unui Radler si a unui schnitzel. Culmea – pentru unii – dar extrem de previzibil pentru mine, chiar am reusit sa concretizam un plan de actiune coerent. Nimeni nu s-a mai certat cu nimeni, chiar daca ne-am contrazis puternic. Dar nu ne-am mai incruntat, am discutat prieteneste, cu argumente si mai ales cu solutii. Cine a zis ca ar trebui sa scoatem munca din birouri pentru a o face productiva mare dreptate a avut!

Sunt pe lumea asta activitati si activitati. Unele pot fi scoase in afara biroului, si chiar cu mare succes. O boare de aer proaspat aduce mai multe beneficii se pare decat orice sedinta interminabila. Angajatii obositi, tracasati si plictisiti nu mai dau randament. Moda sinistra a orelor suplimentare pe care am trait-o intr-o anumita perioada in Romania imi ridica si acum peri pe spinare. Tin minte sentimentul acela de vina amestecata cu o frica de neinteles atunci cand, la terminarea oficiala a programului, trebuia sa plec, dar nu o faceam. Nu plecam de frica sefei care imi arunca priviri veninoase si ma intreba condescendent: da’ unde te grabesti asa? Nu i-a placut cand i-am raspuns odata ca ma grabesc sa ma duc sa-mi traiesc viata, ca programul de munca s-a terminat. Atunci a fost momentul eliberarii mele. Asa ca acum ma bucur enorm cand aud de millenials. Si mai ales atunci cand lucrez cu ei :).
Sa va provoc oare in aceasta minunata zi de sambata sa imi vorbiti despre munca – despre cele bune si cele mai putin bune, despre sefi si modul de conducere? Eu asa as vrea :). Ia sa aud ce aveti de povestit, va rog.

Un gând despre „te rog sa trantesti usa dupa tine, frumoasa doamna!

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

