blog despre Viena · calatorii · calatorii prin Europa

departe de Viena

… si totusi atat de aproape. M-am obisnuit sa ii caut urmele prin toate orasele prin care trec, mai ales daca orasele acelea au fost candva parte din Imperiul Austro-Ungar. Semne mici, dar puternice, raman si in ziua de azi si ma fac sa ma simt ca intr-o adevarata cautare de comori. Aici un nume, dincolo o placuta care seamana izbitor cu cele care anunta numere de strada la Viena. Dincolo de arhitectura, asemanarile se duc mai departe, in insusi spiritul orasului: cafenele, mancaruri, atitudini.
Nu-s genul de calator care sa pufneasca nemultumit atunci cand vede intr-un loc ceva ce a mai vazut si in altul. Mi se pare ca nemultumitii care cauta mereu termene de comparatie si le duc inspre negativ, inspre plictiseala, pierd insasi esenta calatoriei. Caci, in opinia mea, calatoria nu inseamna mereu descoperirea a ceva nou, ci si surpriza de a vedea ca, in esenta, cultura lumii se asterne pe baze comune. Nu e vorba de globalizare cand ma gandesc la aceste baze comune, si nu e nici uniformizare. E vorba, daca vreti, de infinite variatiuni pe aceeasi tema. Deci, cum sa intervina, oare, vreodata, plictiseala?

Si-acum nu m-as supara daca mi-ati spune ce cautati voi la un oras, atunci cand calatoriti?

5 gânduri despre „departe de Viena

  1. Sunt perfect de acord cu tine…si nici eu nu pricep expresia "Pai ai vazut asta si acolo". Da,si?Ce daca?De obicei, cand vizitez un oras , caut reperele istorice , caut lucrurile care il fac reprezentativ. In Salzburg e "Sunetul muzicii" , nu? :))In Paris este Luvru si Turnul Eiffel.In Berlin este poarta Brandenburg si tot asa mai departe…referindu-ma la orasele vest europene.In Romania , de exemplu , in Ardeal caut istorie si linistea ardeleneasca.In Moldova caut manastiri , determinare de razes :)) si frumusete naturala a reliefului.In Dobrogea ma uit la arhitectura , ma uit la combinatia de culturi si merg sa vad marea…Pentru ca fiecare oras,regiune si tara are farmecul sau si specificul sau…chiar daca arhitectura Vienei o regasesti si in Sibiul vechi !:))

    Apreciază

  2. Păi comparațiile în sine nu-s deloc rele, asemănările despre care vorbeai mai sus ar permite unui călător care a lipsit de la/a ignorat orele de istorie să detecteze o poveste comună, o intersectare a celor două popoare la un moment dat în istorie care, poate, l-ar face curios să investigheze mai departe :)Comparația aia tip "pff, nothing special here" mă enerva odinioară (acum sînt mai zen :D) pentru că există ceva aparte în fiecare loc :)Io aș putea zice că asta caut într-un oraș nou, dar deseori stau acolo prea puțin să ne cunoaștem așa, intim 🙂 Și atunci caut parcurile, zonele verzi, ariile de recreere, plimbare/biciclit/alergat, you know, pe principiul "arată-mi parcurile tale ca să-ți spun cine ești" :)))

    Apreciază

  3. Eu descopar oamenii prezentului si-ai trecutului in arhitectura si-n galeriile de arta. Uneori si-n meniul restaurantelor/calitatea bucatelor.Aaaa, si-mi place sa ma plimb in cartiere normale cu case si/sau blocuri sa vad cum traiesc oamenii locului. Incerc sa ocolesc cat pot atractiile turistice prea laudate si restaurantele din acele zone.:)Cei nemultumiti de care vorbesti nu sunt poate capabili sa se bucure. Exista nefericiti permanent care nu suporta sa vada ca altii se bucura de lucruri marunte… 🙂

    Apreciază

  4. caut tot ce poate fi specific locului, de la arhitectura (daca am mai vazut ceva asemanator ma bucur "ia uite cunostinte vechi!"), parcuri, oameni si distractiile lor, mancarea. ma intereseaza orice, nou, vechi, istorie, ciudatenii, imi place sa plec cu un bagaj cat mai bogat de cunostinte acasa, sa nu am senzatia ca am umblat degeaba si n-am vazut/intels, respirat/gustat nimic 🙂

    Apreciază

  5. Apai orice as cauta nu contest ca bifez si ghidul daca nu e ceva contrar constiintei mele. Eu n- am suflet sa intru inauntru la Colosseum, de exemplu, dar cand am timp merg si prin cimitire. La Auschwitz tot asa: m- ar tulbura prea mult sa intru.

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

