calatorii · calatorii prin Europa · fotografie

10 lucruri de facut in Croatia

1 septembrie ziceti? Ei bine, inca ne mai putem insela la gandul ca vara mai continua pentru cel putin cateva zile. Si pentru ca tot a inceput lumea sa se intoarca din concedii si se petrec din ce in ce mai multe sezatori/schimburi de experienta cu privire la vacantele tocmai incheiate, e vremea sa vin cu sugestiile mele legate de Croatia.
Asadar, la cererea publicului, iata si varianta mea de

10 lucruri de facut in Croatia:
1. De mers la Dubrovnik. Poate ar fi trebui totusi sa sar acest oras, el fiind din categoria must see. Si totusi…


2. Daca tot suntem la Dubrovnik, nu ratati o vizita in fortareata. Stiu oameni care au fost acolo si nu au vizitat-o. Nu am inteles de ce. Mie mi s-a parut splendida, aveti insa grija: vara poate fi innebunitor de cald acolo sus!
3. De mers la Zagreb. Cam greu de ajuns acolo cu avionul, ba chiar nici cu masina nu ne-a fost usor, din cauza cozilor la granita si la plata autostrazilor. Odata ajunsi acolo insa, bucurati-va si delectati-va! E un oras superb!
4. De incercat vinul 
Žlahtina, asa cum am mai zis si cu alte ocazii pe blog. 

5. Daca vreti suveniruri, nu ratati micile targuri cu mestesugari autohtoni. Se pot gasi peste tot, si la Dubrovnik, si la Zagreb, si pe insulele croate. Magnetii pictati manual sunt o schimbare binevenita in rutina obisnuita a kitch-urilor meid in Ciaina.
6. Ha! Am zis insule? Am zis! Deci: mergeti neaparat pe una din insulele croate. Pe care vreti voi. Eu mi-as dori sa fac ce mi-a zis la un moment dat o doamna draguta langa care am stat in avion spre Viena: sa inchiriez o motocicleta si o barca si sa vizitez asa insula dupa insula. Domnu’ Herr, se aude? ;))


7. De inotat seara in Adriatica. Punct.
8. Daca tot v-am zis de vin, trebuie sa va zic si de branzeturile maturate minunate pe care le puteti manca in Croatia.
9. Vin & branzeturi fara Dalmatinski prsut?! Nu se poate!
10. Cum? Am ajuns la 10 deja?! Cred ca se cere neaparat inca o lista! Oricum, iata si sugestia nr. 10: daca nu-i aveti deja, gasiti-va niste prieteni croati. Sunt niste oameni placuti, primitori, care, in plus, vor putea sa va ofere o gramada de ponturi secrete cu privire la tara lor. Oana Bacanu stie ce zic :D!

5 gânduri despre „10 lucruri de facut in Croatia

  1. io nu-s acord din principiu cu casa/insula de vacanta, daca tot aduci vorba. la ce naiba sa le cumperi, ca sa te legi apoi de ele? iti dai seama in cate locuri poti merge de banii aia :)))))? cat despre scumpa, eh, vezi, d-aia am pus io pct 10! 😉

    Apreciază

  2. Si eu gandesc la fel cu casa de vacanta, mai bine cutreier lumea de banii aia. Si daca maine as fi pensionara as vinde apartamentul pe o rulota si m-as bucura de viata.
    Croatia e o destinatie deosebita, inca nu am facut cunostinta cu ea. 🙂

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

