Austria · blog despre Viena · fotografie · obiceiuri daravele · pe jos prin Viena · scriu despre Viena · tara si oamenii sai · viata la Viena · Viena

povesti cu albine

Acum cativa ani am observat ca intr-o crapatura a zidului care ne desparte de vecini si-au facut casa niste albine. Cum sunt fete de treaba si nu deranjeaza pe nimeni, le-am lasat in pace sa isi culeaga polenul in voie. Din cand in cand le mai dam binete, le mai facem cate o poza si le intrebam de sanatate. Ieri le-am vazut asa:

Un fel de Bocca della Verita, varianta mozaic de albine
Adunate ciopor la intrarea in „stup”, bazaiau si vibrau de mama focului. Am fugit repede dupa camera foto, m-am apropiat apoi timid de ele, incercand sa nu le deranjez. Am tras in graba doua fotografii, o albina s-a ciocnit de crestetul meu (fara urmari pentru niciuna dintre parti) si am plecat fiecare mai departe: eu, multumita ca am facut fotografiile, albina intrebandu-se probabil ce cauta umanca asta in calea ei :)). De curiozitate m-am uitat apoi pe internet sa vad ce inseamna cand albinele sunt adunate asa. Ei bine, se pare ca de caldura! Atunci cand stupul e supraincins (of, si asta e unul in zid, nici nu vreau sa-mi imaginez cum o fi inauntru) ele se strang in fata urdinisului formand asa-numita „barba”. O alta varianta spune ca se strang in grup atunci cand vor sa roiasca. Eu sper ca la noi e vorba doar de „barba” de caldura, n-as vrea sa ne lase, doar avem flori din belsug, desi gradina-i mica! In plus, vecinii sunt prietenosi si au si ei flori multe :)!
Dragilor, zi faina sa aveti, si dulce ca mierea!
4 gânduri despre „povesti cu albine

  1. Zazu, ai un blog frumos si vesel. Bravo ! Ma bucur, ca ai comentat la mine si te-am gasit. Am citit asa pe sarite, dar o sa ma intorc sa aprofundez si mai pe seara te trec si in blogroll 🙂 Esti super norocoasa, ca ai stupul asta improvizat in zidul gradinii 🙂

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

