arhitectura · calatorii · fotografie · Romania

Bucuresti, sa traiesti

Nu mi-a fost dat sa cunosc un alt oras mai hulit si mai ranit decat Bucurestiul. Nu mi-e drag, desi mi-am petrecut ani buni din viata acolo. Nici macar mila nu-mi e, desi inteleg ca multora le inspira sentimentul asta. Unii dintre prietenii mei, din cei care isi mai filtreaza perceptia asupra vietii prin lentila aparatului de fotografiat, il gasesc plin de imagini si momente speciale. Iar eu recunosc ca, privit prin fotografiile lor, orasul imi apare altfel. Nu ma intrebati altfel, cum? pentru ca nu as sti sa raspund.

Saptamanile trecute s-a intamplat sa ma sui in avion si sa ma intorc la Bucuresti ca sa ma vad cu o prietena draga mie, care facea si ea un popas scurt acasa intre multe alte drumuri, spre colturi tare indepartate de lume. Am luat-o agale de la Romana spre Centrul Vechi si pe urma inapoi. Plimbarea asta nu a facut decat sa imi intareasca mai vechea convingere ca orice oras e mai bun si mai frumos atunci cand il strabati cu prietenii. A fost prima oara cand am simtit ca pot apasa pe declansatorul aparatului de fotografiat, pentru ca vedeam si eu pentru prima oara ce multi dintre prietenii mei au vazut, deja, de mult.

La finalul zilei insa, Bucurestiul se arata iara ca orasul chelneriilor ciufuti, care nu te lasa sa stai trei oameni la o masa de sase, nici macar duminica dimineata cand nu e inca tipenie de om pe strada. Sau care iti iau comanda cu aerul ca ti-ar face o mare favoare. Si mai ramane orasul care, rupt din circuitul turistic, manifesta o frica patogena in fata unui DSLR, vazut ca instrument de spionaj, unealta jurnalistului probabil, starnind suspiciuni si urlete de nu aveti voie sa fotografiati aici.

Bucurestiul e cum e, un oras familiar si strain, dar, mai presus de toate, Bucurestiul este, a fost si va fi orasul unde se gaseste cel mai bun tort de biscuiti. Si asta deja aduce lucrurile la un echilibru de nesperat :).

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

