Bulgaria · calatorii · calatorii prin Europa · culinar

Balcic, mon amour – capitolul restaurante si un pic despre plaja

Incerc sa nu va mai aburesc azi si sa va spun punctual ca:
– in Balcic se mananca bine de tot. Cele mai grase si mai delicioase scoici natur (cu nitel leustean) in Balcic le-am mancat, la restaurantul Selena (de care apartine si micul dejun al hotelului Iris). Tot acolo am mai mancat si niste peste delicios, la gratar, dar si fish & chips varianta balcanica (peste prajit cu cartofi prajiti, ole!).
Mentiune speciala pentru restaurantul Old Boat unde:
– am prins o ploaie spectaculoasa, cu soare. Nu ne-am udat, desi eram pe terasa de la mare, si chiar daca ne-am fi udat, noua ne place ploaia.
– scoici foarte bune si la ei, lipia cu usturoi divina, dar mielul ca in muntii Rodos si mielul copt pe piatra (orice ar insemna asta 😀 )… ce sa mai, aplauze la scena deschisa.

– ardeii copti, umpluti si facuti pane (iubitii mei pecene punjene pohovane paprike – intamplator si poezia mea favorita in limba sarba :)) ) m-au dezamagit, ca erau ardei copti, dar murati, de la borcan. Poate daca nu as fi avut modelul sarbesc in cap n-as fi fost dezamagita, asa m-a cam deranjat gustul ala de acrisor, murat. Dar una peste alta au fost buni, ce sa mai.
– m-a busit dupa cina sangele pe nas. Mult, violent, cu stropi mari de am umplut baia, ziceai ca m-am batut, nu alta. Meh, fusese foarte cald pe ziua, oboseala saptamanii de lucru, a drumului, ce sa mai, premisele perfecte. M-am dus la bar cu sangele siroind pe cot si cu un servetel anemic la nas. N-ati vazut asa ceva, s-au miscat oamenii aia ca la armata: servetele, mi-au preparat apa cu otet (jumi-juma, remediul perfect pentru hemoragie nazala), l-au chemat pe Herr de pe terasa, m-au dus intr-un loc mai retras, au adus gheata, iar niste servetele, au mai si glumit. Ce sa mai, le multumesc si le raman recunoascatoare pentru modul in care m-au ajutat.

Acuma, despre vin. Normalul la bulgari vad ca sta la 13%, vai vai vai, pentru mine e cam mult – la austrieci sunt obisnuita cu un 11%. Si cu asta cred ca putem sa incheiem capitolul ca nu prea am mare lucru de zis.

Pentru o cina din asta de doua persoane am platit pana in 80 de leva. Nu chiar ieftin, daca ma intrebati pe mine, dar na, litoral, in plin sezon, doar nu era sa fie gratis :)). Cert e ca serviciul a fost in ambele dati prompt, placut, atmosfera faina.

Plaja, oh, plaja! V-am zis ca m-am panicat la inceput cand am intrat in oras, cam pustiu, cam parasit. In plus, hotelul dadea direct in faleza, pe faleza restaurante si cam atat. Coasta stancoasa, vai, unde e plaja? Citisem pe internet ca sunt si plaje cu nisip, uite-le, nu-s. Meh, dar daca deschizi ochii gasesti si plaja :)), in cazul de fata cum iesi din hotel o iei la dreapta, mergi 5 minute si acolo minunatie de plaja cu nisip, buna de inotat si pentru copii si pentru adulti mai cu ambitii. 12 leva pe zi costa 2 sezlonguri si o umbrela.
Hotelul am zis deja, frumos, curat, nou. Nu prea arata ca un hotel de afara (ma rog, pe el scrie guest rooms camere de oaspeti, deci…), receptia este formata dintr-un birouas la erajul doi (birouas adica o bucata de mobila, da?) si gresia de la intrare e alunecoasa nevoie mare (moda mare la bulgari cu gresia asta, ca si la romani), dar, inca o data, nu am decat cuvinte de lauda despre el. Micul dejun, daca esti mai hamesit, nu e chiar ce-ti trebuie. Pentru noi, veniti la inotat, a fost suficient. Insaaaaaaaaaaa dom’le, doar o ceasca de cafea? Pai se poate? Unde e ulciorul, bidonul, cisterna de cafea? Asta a fost ceva ce m-a suparat intr-adevar :)).

Uf, am asta a fost mica deplasare la Balcic. Mai am maine o postare speciala 😉 si gata!

7 gânduri despre „Balcic, mon amour – capitolul restaurante si un pic despre plaja

  1. Numai lucruri noi aflu de la tine, Zazu 🙂 Scoici cu leustean ? Ardei copti umpluti si pane ? Ai pe undeva reteta pe blog la ardeii astia sarbesti ? Desi pare cam laborioasa, poate incerc, ca ma roade curiozitatea 🙂
    Pare un loc muuult mai bun decat litoralul romanesc … din pacate …

    Apreciază

  2. din pct de vedere al mancarii trebuie sa spun ca e prima oara la Marea Neagra cand am mancat bine si… ca la mare :)). scoicile cu leustean au fost un hit, ce sa mai! nici eu nu mi le inchipuiam, dar buuuuuuneeeeee! cat despre ardei, uite aici doua variante, de la prietena Aphex http://aphextwinz.wordpress.com/2014/06/04/ardei-copti-umpluti-cu-branza/ si http://aphextwinz.wordpress.com/2009/02/04/ardei-copti-pane-umpluti-cu-sunca-si-cascaval/

    Apreciază

  3. Ardei copti umpluti pane, check, Balcic, check dar cu totul alte carciumi 🙂 De plaja nu prea mi-a pasat ca nu am fost niciodata in sezon, dar spre capatul statiunii am gasit si peisaje mai triste, constructii mastodont sau in paragina. Una peste alta e misto iar la mancare, mmmm. Am luat ceva miel, pestisori, lipiile da, uite ca scoici nu am luat. Scrisei si eu la mine pe plantatie. a stii ca nici la nisipurile de aur nu e mare plaja (vizitat tot pe pustiu, extrasezon), au exagerat cu cladiri si hotele uriase, mai au un pic si le construiesc si in mare.

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

