America · calatorii · despre fotografie · fotografie · Harley Davidson · obiceiuri daravele

despre selfies, sau mici nemultumiri de calator fotograf

selfie si fotograful amator

Vezi tu, n-am pretentia ca sunt un fotograf grozav, dar macar un lucru stiu: cum sa nu irosesc spatiul, cum sa incadrez persoanele, cum sa surprind (atat cat pot) esentialul in fotografie. Cum sa nu reiasa ca personajele au coarne de turla de biserica, sau se pozeaza cu vreun semn de wc in spate. Eu sunt atenta la chestiuni din astea, minore. Ce sa mai, una peste alta, exista un numar de turisti care au niste poze de vacanta frumoase si datorita mie. Stii povestea: va rog, puteti sa ne faceti si noua o fotografie impreuna? Pe urma va intoarcem si noi favoarea! Nu vreau sa carcotesc, pe cuvantul meu ca nu vreau, dar unele dintre cele mai proaste poze pe care le am cu Herr rezulta tocmai din bunavointa celor carora eu le-am facut niste poze excelente :)). Ultima oara cand m-am enervat pe tema asta (ma rog, enervat e prea mult spus) a fost, desigur, in calatoria #pemotor, unde am primit o fotografie cu esentialul (adica sigla cu Route 66) taiat la jumatate. Asa ca am renuntat sa mai intreb oamenii daca vor sa ne faca si noua o poza, varugamfrumos. Facem noi niste selfies, ca deja stim pe unde trebuie tinuta camera ca sa prindem si frumosul fundal. Da. Uite asa m-am lamurit eu cum si de ce au aparut selfie-urile: ca decat o poza proasta facuta de altcineva, mai bine o poza relativ acceptabila facuta de tine insati/insuti!
Si acum sa-ti aud si parerea ta despre selfies: da sau nu? Si daca da, de ce da, si daca nu, de ce nu?

11 gânduri despre „despre selfies, sau mici nemultumiri de calator fotograf

  1. Voi nu aveți paranoia mea ca să mai adăugați și motivul acesta: una e poza cu aparatul foto, alta cu telefonul deștept cu care trecătorul oprit să vă imortalizeze poate să o ia la sănătoasa! un selfie e și un antifurt:) Eu fac doar selfie-uri ridicole care rareori ajung pe internet.

    Apreciază

  2. Primul si unicul selfie cu P a fost, culmea, in muntii din apropiere de Palm Spring. Ce vremuri!
    Nu-mi plac selfiurile ca iesi cu toate defectele de pe fata, plus ca vorba lui Vio, prea e plin internetul. Poti sa-ti faci, da, dar nu esti obligat sa le si arati, loool.
    E ca si cu pozele alea in care tii Piramida de la Louvre/Tour Effel intre degete. Baiii, unii chiar mai faceau asta vara trecuta. Aaaa, si turnul din Pisa sprijinit, sa nu cada. 🙂

    Apreciază

  3. Exact! Exact! Exact! Am ajuns sa invat fix din motivul asta sa imi fac selfie cu DLSR-ul fix din motivul asta! (tip: f/16-f/22, blitz neaparat chiar si ziua pe TTL/auto, iso pe auto sau manual pe valoare ca si cum as fotografia doar ursul din spatele meu/biserica/statuia, cu mana stanga tin aparatul cu blitul in stanga cum ma uit la el daca fac portret, focus pe auto sau 3d/fix pe locul unde ma astept sa fie moaca mea, 3 poze cel putin la unghiuri diferite fata de orizontala ca sa iasa macar una oarecum dreapta). Jumatatea mea se exclude, pt ca e total dezastru la poze (ori nu imi zice ca sunt murdar pe fata/haine, ori obiecte ciudate in fata/spate, ori focus in papusoi. De obicei ochesc oameni cu DSLR-uri de gat sa imi faca si mie o poza in ideea ca se pricep. Gresit! Sunt varza marea majoritate la toate capitolele desi au aparate de 10 ori mai scumpe si mai capabile ca al meu (eu am un D3100 cu obiectiv kit, primit oarecum de pomana). Cea mai buna poza in Viena mi-a facut-o o babuta romanca care venise via autobuz cu gasca de pensionari prin Volksgarten :)) !

    Apreciat de 1 persoană

    1. mno, zi si tu acuma! si stii ce ma mai indispune? cand ii vad cu aparate fix cum zici tu, scumpeeee, scumpe, cu obiective bengoase si pe urma, fleosc blitzul unde chiar nu ar avea ce cauta cu blitzu´, ca e lumina mult prea destula, numa nitel poate din iso daca te joci sau cu f-ul. dar niu niu niu, blitz nene, ca la ultima sapuniera – desi nici alea acum nu mai sunt asa proaste. cel mai bine m-am distrat cand in State la un obiectiv turistic de anvergura :D, unde ni s-a repetat obsesiv ca nu avem voie sa folosim blitzul, i-au dat afara pe niste nenici care nu si nu, ei voiau cu blitz, arivedercigudbai, i-au scos pe usa afara in suspinele de panica ale audientei 😀

      Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

