Austria · blog despre Austria · blog despre Viena · bunatati vieneze · ce mancam azi · ce mancam la Viena · culinar · dictionar culinar austriaco-roman · mancare austriaca · miercurea fara cuvinte ca avem gura plina · obiceiuri daravele · of of mai mai · retete culinare · totusi asta nu e un blog culinar · viata la Viena · Viena

Faschierter Braten, sau rulada austriaca de carne tocata

Nu stiu daca v-am zis sau a ramas doar in capul meu, dar am decis ca miercurea sa fie culinara. Pentru ca nu mai pot, dom´le, sa imi neg atractia catre cratita. Cum de asemenea nu mai pot sa imi neg atractia de a face mancaruri la cuptor pe canicula, desi in fiecare zi imi jur mie insami ca maine mancam doar rosii cu telemea (v-am zis ca o branza la conserva de la Lidl e fix telemea? Sigur ca v-am zis, pe facebook!). Mno, din aceasta categorie, azi am ales sa va prezint Faschierter Braten! Caci, nu-i asa, aici temperaturile sar de 38 de grade, noua nu ne place salamul din comert, deci ce sa fac, ce sa fac, pam pam!

Numele asta atat de pompos in limba germana ascunde in spatele lui nimic altceva decat o normala, banala chiar, as zice, rulada de carne tocata. Ceva asemanator imi facea si mama acasa, deci nu va asteptati acum la o cine stie ce reteta nemaivazuta, nemaiintalnita. Ca sa fiu foarte sincera, intentia mea primara a fost: 1. sa ma laud ca nu mancam salam din comert 😀 si 2. sa va invat ce inseamna Faschierter Braten, astfel incat data viitoare cand veniti in Austria sa nu vi se mai para atat de alambicat meniul de la vreun restaurant traditional.

Bun, dar acum, reteta!

1 kilogram de carne tocata, jumatate porc, jumatate vita

o ceapa taiata marunt-marunt si calita usor

vreo doua oua (in functie de marimea lor, uneori e nevoie de 3)

doua Semmeln, chifle adica

un pahar de lapte

pesmet, dar numai la nevoie

faina

sare, piper, nucsoara ori ienibahar (macinate), chimen, patrunjel tocat, dupa gust

niste supa de vita sau pui

niste vin alb, eventual in aceeasi cantitate ca supa

Chiflele se taie in bucatele mici si se pun la inmuiat in lapte vreo 15 minute. Intr-un castron punem carnea tocata, pe care o amestecam cu ceapa usor calita si cu bucatelele de chifle inmuiate si stoarse apoi. Framantam, adaugand si condimentele. Batem ouale si le incorporam si pe ele in compozitie. Masa rezultata trebuie sa fie destul de ferma incat sa poata fi modelata sub forma tipica de rulada. Daca se intampla sa fie compozitia prea moale, adaugati niste pesmet.

Incurajez plasarea strategica a unor catei de usturoi ici si colo prin compozitie 😀 . Daca aveti chef puteti pune si altele prin rulada: morcovi fierti al dente, mazare, oua fierte, mno, dupa preferinte si idei.

Rulada se tavaleste prin faina sau pesmet (noua ne place mult cu pesmet) si se pune intr-o tava unsa in prealabil fie cu ulei, fie cu untura. Acuma ca e vara am zis sa nu exagerez, am lasat untura pentru mai de Craciun 😀 . Ar trebui sa va scriu, zau, despre faptul ca austriecilor le place untura si eu nu ma pot pronunta impotriva acestui obicei :p ! Ca sa am un sos in tava, cu care sa pot stropi rulada ca sa nu se arda, am facut o combinatie de supa cu vin si ulei de masline, cam 150-200 de ml, sa zicem. Il puneti in tava si la fiecare zece-cincisprezece minute, in functie de cuptor, stropiti cu o lingura rulada.

Cuptorul se incinge la 160 – 180 de grade, unde rulada se tine pret de aproape o ora. Inca o data, nu uitati sa o stropiti din cand in cand cu sosul din tava, cum ziceam mai sus.

E buna si calda si rece, ca fel principal sau ca sandvis. Noi am mancat-o si taiata bucatele si pusa intr-o salata.

Mahlzei! Pofta buna!

reteta rulada de carne tocata

6 gânduri despre „Faschierter Braten, sau rulada austriaca de carne tocata

  1. Bueeeyyyyy….e ” criminal” de-a dreptul ce arati acilea in poza…Mi s-a facut o foame , de tampesc.Si tocmai am halit 5 rosiute cu un felioc de telemea….ca tot scriai tu de meniu de canicula…Deci , io , din postarea ta , pricep ca ai si aer conditionat in casa , ‘sa-i?
    Deci m-ai innebunit…trebuie sa incerc si eu , poate pe saptamana ce vine , ca saptamana asta , cu 36 de grade Celsius in sufragerie , nu am curaj…
    Ce sa mai zic? O bunaciune ce e in poza asta! Ma si vad cu doua felioaice de pita si intre ele bucata din rulada asta , molfaind cu gura plina.

    Apreciază

        1. ba deloc! mai degraba eu balesc pe la garduri, ca gateste una dintre vecine de miroase dumnezeieste :D. nush ce gateste, nene, zilnic, dar miroase de iti vine sa musti din ziduri de pofta! eu imi inchipui gulasuri si friptane :D, nush ce o face de fapt, dar cred ca e o bucatareasa buna 😀

          Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

