am fost acolo · calatorii · calatorii prin Europa · fotografie

o zi la Tallinn

Au mai ramas multe povesti de spus de la Helsinki (clic!) si-am sa ma straduiesc cat pot ca sa le aduc pe blog. Una dintre ele isi face loc azi online si merita, zic eu, un pic din timpul vostru.

Daca ajungi la Helsinki, esti la o aruncatura de bat de Tallinn, pe care e chiar pacat sa nu-l vizitezi. Ai astfel ocazia sa vezi doua orase dintr-un foc si sa bifezi doua tari pe harta calatoriilor tale. Avand acest lucru in minte, ne-am planificat ca o zi din cele petrecute in Finlanda sa fie dedicata unei vizite in Estonia vecina.

cu feribotul spre Tallinn

Cum ajung de la Helsinki la Tallinn? Foarte simplu: cu feribotul. Noua ni s-a recomandat de catre niste prieteni sa cautam sa rezervam biletele inainte, online, caci traficul spre Tallin se pare ca e destul de intens.

Cum am ales feribotul spre Tallinn? Cum am cumparat biletele de feribot pentru Tallinn? Pentru feribotul spre Tallinn am avut doua criterii: sa fie rapid si ieftin. Am gasit o linie care se lauda ca e cea mai rapida pe ruta Helsinki-Tallinn, si anume Linda Line. Pretul a fost de un pic peste 50 de euro de persoana, am achizitionat biletele inca de acasa, online, si le-am avut la noi printate. Calatoria a fost confortabila si a durat in jur de o ora si 40 de minute. Nu am avut parte de finlandezi beti la bord, nici la dus nici la intors, asa cum citisem pe bloguri ca se poate intampla. Totul e curat, dichisit, personalul amabil. Se poate manca la bord, dar atentie ca bauturile alcoolice se servesc/cumpara numai in afara apelor teritoriale finlandeze. Veti sti acest lucru pentru ca personalul de bord va anunta la momentul respectiv.

Daca va intrebati de sunt adevarate legendele urbane cu finlandezii care cara bautura cu baxurile din Estonia la Helsinki, va pot spune doar ca, din ce am vazut, nimic nu e legenda, ci doar purul adevar :D. Ma voi abtine sa fac niste constatari de natura mai degraba filosofica la adresa cursului istoriei si cum s-a intors roata. Cer e ca pe langa baxurile de bautura, finlandezii cara si plase mari cu produse alimentare, cumparate din supermarketurile din Tallinn. Daca o fi fost numai un caz izolat, n-am de unde sa stiu. Eu va spun numai ce am vazut :p .

Ce mi s-a parut grozav la linia asta de feriboturi, Linda Line, este ca punctul de plecare din Helsinki e foarte aproape de centru – noi de la hotelul unde am stat am mers pe jos si am ajuns acolo in 10 minute. Boardingul se face cu 15 minute inainte de plecare si aveti nevoie de un document valid de calatorie, alaturi de bilet. Estonia fiind in EU, puteti merge cu buletinul. In Tallinn, feribotul acosteaza la fel de convenabil, la aceleasi aproximativ 10 minute de centrul vechi, extrem de pitoresc.

Revin cu alte povesti despre Tallinn si, ca sa nu va plictisesc, azi va las cu cateva fotografii. Stiti deja procedura, clic pe prima poza pentru a deschide galeria.

Nu va sfiiti sa dati share pe facebook acestei postari daca vi s-a parut interesanta sau daca aveti de gand sa mergeti si voi la Tallinn.

8 gânduri despre „o zi la Tallinn

  1. Cu vreo 5 ani sau chiar 6 ani in urma , una din surorile mele ajungea in Tallin. Am vazut pozele facute de ea si pot zice ca am ramas fascinata de frumusetea medievala si istorica a centrului orasului.
    In Finlanda este prohibitie? Asta nu am stiut. Ok , stiam ca nordicii sunt betivani notorii , in special finlandezii si ca au nivelul natalitatii foarte scazut….dar chiar sa isi care haleala de la Tallin parca este prea mult , avand in vedere nivelul lor de trai…

    Apreciază

          1. Ca in orice alta tara cu nivelul de trai ridicat. Nu stiu daca si ei fac ca suedezii sau norvegienii , sa „mearga” pe produsele proprii , fara importat lucruri prea multe , insa…asta este , nivel de trai ridicat , cheltuieli ridicate….si cu toate astea,tot m-as muta acolo :))))

            Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

