Austria · blog despre Viena · bunatati vieneze · ce mancam la Viena · culinar · mancare austriaca · miercurea fara cuvinte ca avem gura plina · retete culinare · totusi asta nu e un blog culinar · vara in Austria · viata la Viena · Viena

supa crema de legume – o reteta rapida, de vara

Azi sunt la noi undeva la mai putin de 20 de grade. Stiu, acum abia ar fi trebuit sa fac ceva la cuptor, ca sa mai incalzesc casa :D. Dar conform principiului mereu altfel, am ales din nou sa nu intru si eu in randul lumii, nici macar atunci cand sunt la cratita. Asa ca azi va aduc un bol de supa de vara, usoara, de legume. Spre bucuria tuturor, supa asta merge si rece, pentru zilele toride, si calda, pentru zile incruntate si ploioase cum e cea de azi de la noi.

Daca vrei sa faci supa asta intr-o zi in care sunt peste 35 de grade, atunci fa ca mine si taie destul de marunt toate legumele, ca sa nu tii mult oala pe foc.

cu cateva picaturi de ulei de samburi de dovleac, supa asta e si mai aromata
cu cateva picaturi de ulei de samburi de dovleac, supa asta e si mai aromata

Ce legume folosim?

Eu am folosit ce legume aveam prin camara, si anume:

2 dovlecei

5 cartofi mici

3 cepe

1 gulie

1 telina

1 radacina patrunjel

Mai avem nevoie de:

sare, piper

patrunjel verde, busuioc proaspat

doua linguri de ulei aromatizat (facut in casa, adica in sticla de ulei am pus o crenguta de busuioc)

Cum procedam?

Pai cum ziceam. Am taiat legumele marunt, le-am pus la fiert cu aproximativ un litru de apa, sare si piper. Cand s-au fiert legumele, le-am pasat. Am mai adaugat apa, pentru ca mi s-a parut prea groasa supa, am pus si uleiul si am dat un clocot. De mancat, am mancat in boluri adanci, cu ulei de samburi de dovleac si ierburi aromatice, proaspete. Dupa pofta, merge, desigur, si cu niste crutoane si iaurt bun, grecesc, ca tot se poarta 🙂 !

Mahlzeit, dragilor!

9 gânduri despre „supa crema de legume – o reteta rapida, de vara

  1. Te invidiez, auzi 20 de grade?! Vreau si eu! 🙂
    Sunt rea de caldura, iar canicula din Bucuresti m-a topit. 🙂 Poate vine si la noi racorica, acum la sfarsit de saptamana. 🙂

    Supa arata foarte bine! Am facut si eu sambata trecuta – supa crema de telina.
    Aveam un telinoi mare in frigider. L-am acompaniat cu niste ceapa rosie, patrunjel de radacina, pastarnac si morcov. I-am pus si niste fenicul (frunze), si patrunjel (tot funze), pe care le mai aveam prin gradina.
    Voi incerca si eu uleiul din samburi de dovleac. Bine ca mi-ai amintit de el.

    Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

