am fost acolo · arta · calatorii · calatorii in nordul Europei · calatorii prin Europa

Muzeul Designului din Helsinki

Am vazut Muzeul Designului din Helsiki in dimineata zilei in care zburam spre casa. Intr-un oras care e un muzeu de arhitectura in aer liber, imi e greu sa ma conving sa intru intr-un muzeu adevarat. M-am convins insa si bine am facut. Vremea oricum nu se mai arata prietenoasa, asa cum o sa vedeti si din poze. Cert e ca se pare ca nu am fost singurii care au fugit de vremea rea la muzeu 😀 . In fata cladirii se perinda nerabdator un grup de oameni de diverse nationalitati: unii erau japonezi, altii vorbeau engleza, unii germana, ba chiar si niste finlandezi erau la coada. Cum personalul muzeului nu a deschis usa la orele 11 trecute fix, am asistat la o mica revolta 😀 . Una dintre vizitatoare a batut nervos, dar politicos la usa, ca sa atraga atentia angajatilor. Angajatii au intarziat, tot politicos, sa deschida, pret de inca vreo trei minute. Cand au deschis, ne-am asezat disciplinati la coada ca sa cumparam bilete. Nimeni n-a facut scandal :D. Oricum, mai bine in muzeu, decat afara unde turna cu galeata!

Ce poti vedea la Muzeul Designului din Helsinki?

La Muzeul Designului din Helsinki poti vedea de toate, de la obiecte decorative dintre cele mai diverse, pana la obiecte casnice, console pentru jocurile de calculator, costume de motociclist, din goretex, moda, mobila. Este locul unde am vazut si atins pentru prima oara niste obiecte printate in 3D. In josul postarii am o galerie cu poze care reprezinta cam 10% din tot ce am vazut acolo. Muzeul nu e foarte mare, poate fi vizitat intr-o ora daca nu stai sa analizezi, ca mine, fiecare exponat. Nu imi aduc aminte sa fi vazut ghiduri audio si nici pe website nu gasesc informatia, insa eu de cele mai multe ori prefer citirea explicatiilor de langa exponate, in locul ascultarii lor. La Muzeul Designului din Helsinki explicatiile care apar in expozitie sunt mai mult decat satifacatoare, cuprinzand detalii despre autori, anul aparitiei/fabricatiei, curentul in care se incadreaza, etc.

Daca vizitati muzeul cu copiii, aveti la dispozitie fie tablete cu jocuri (recunosc, ne-am jucat si noi un pic Angry Birds 😀 ), fie, la subsol, un mic atelier unde prichindeii pot desena, colora, sau chiar face figurine din lut. Oricum, v-as sfatui ca in cazul in care ajungeti acolo, sa va interesati din vreme ce posibilitati sunt si daca la momentul vizitei voastre au loc si workshopuri pentru copii.

Cat costa biletul?

Pentru adulti pretul biletului de intrare la Muzeul Designului din Helsinki costa 10 euro. Alte informatii puteti obtine accesand linkul de mai sus.

Mi-a placut muzeul?

Da. Uneori am impresia, cand e vorba de muzee foarte mari, ca nu mai pot procesa niciun fel de informatie dupa un anumit timp petrecut uitandu-ma la exponate. Nu a fost cazul si aici. Cred ca, in spiritul minimalismului nordic, ni se serveste exact cantitatea de informatie pe care o putem digera usor. De aceea, la final, am lipit stickerele de feedback in zona celor mai multumiti dintre vizitatori 🙂 !

Ca deja in orice muzeu care se respecta, si aici este o cafenea si un museum shop. Magazinului ii dau in special mai multe puncte, pentru ca pune in vanzare si replici ale unor obiecte pe care le-am putut admira in muzeu!

Tag-ul sub care gasiti restul postarilor despre acest oras este Helsinki, desigur :).

Alte fotografii, info si discutii, mereu, pe contul meu de Facebook. 

Aveti aici o galerie cu fotografii, stiti deja, clic pe prima foto pentru a o accesa.

10 gânduri despre „Muzeul Designului din Helsinki

  1. Aaaaa , tocmai zilele astea am vazut pe un canal de Discovry,parca , pe Science daca nu ma insel , despre vaza asta

    si cum se realizeaza.Cica ar fi cea mai scumpa vaza din lume….
    Imi place ce am vazut in fotografii…Tu ce ti-ai cumparat suvenir?

    Apreciat de 1 persoană

  2. Eu aș dori rochiile din prima poză cu rochii, pun pariu că ție îți plac fustele, pantofii îi pun și pe ei pe listă, dar, mai ales și mai ales, doresc fotoliul pe care să pot scrie pe blog. cu tastatura etc. și, desigur, minunile acelea mici și mărunte din argilă.

    Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

