am fost acolo · Austria · aventura · bilete pentru transportul in comun · blog despre Viena · calatorie la Viena · calatorii · ce sa fac la Viena · city break Viena · info utile Viena · informatii despre Austria · informatii despre Viena · scriu despre Viena · sport · stil de viata austriac · tara si oamenii sai · vacanta in Austria · vacanta la Viena · vara in Austria · vara la Viena · viata in Austria · viata la Viena · Viena · Viena in 24 de ore · Viena pentru incepatori

ce trebuie sa stii daca vrei sa mergi cu bicicleta in Austria, in general, si in Viena, in special: reguli pe strada, in tren si metrou

Departe de a fi o postare exhaustiva, sper ca informatiile acestea sa va fie de folos daca vreti sa mergeti cu bicicleta prin Austria, in general, si/sau Viena, in special.

In Austria, in primul rand trebuie sa stii ca, daca trebuie sa te deplasezi dintr-un loc in altul si nu vrei sa faci asta pedaland (cum am facut noi, de exemplu, de la Viena in Burgenland), iti poti lua bicicleta in tren. Majoritatea trenurilor au un compartiment special dedicat bicicletelor, poti vedea asta pe site-ul ÖBB, transportatorul feroviar austriac. Tot pe acest site poti face rezervari, cumpara bilete si vedea toate conditiile in care iti poti urca bicicleta in tren. Tineti minte ca pentru a lua bicicleta in tren trebuie platit un supliment la bilet!

In ceea ce priveste siguranta in trafic, nu pot repeta de indeajuns de multe ori: deschideti ochii, fiti foarte atenti, asigurati-va de doua ori si respectati regulile de circulatie! In Austria exista banda speciala pentru biciclete in orase, iar in afara oraselor sunt trasee bine stabilite. Chiar si asa, in conditiile in care impartiti soseaua cu automobile, atentie mare. Ca si in Romania, si in Austria sunt soferi carora nu le pasa si care considera ca soseaua e doar a lor.

In plus, tineti minte ca bicicletele trebuie sa respecte pe sosea aceleasi reguli ca automobilele, asta insemnand, printre altele, ca nu aveti voie sa treceti pe rosu!

Pe traseele din afara oraselor veti avea marcat clar sensul de mers. Nu mergeti pe contrasens!

In Viena, pistele pentru biciclisti sunt bine demarcate si semnalizate. Daca vreti sa mergeti cu metroul, va rog sa tineti cont de urmatoarele lucruri:

  • in timpul saptamanii, de luni pana vineri, accesul cu biciclete este permis numai intre orele 9 dimineata – 3 dupa-amiaza si dupa orele 6.30 seara!
  • sambata si duminica accesul este permis toata ziua
  • atentie la linia U6, unde accesul cu biciclete este permis doar in vagoanele joase si doar pe usile care poarta simbolul special accesul permis cu biciclete
  • pentru bicicleta nu se plateste bilet suplimentar la metrou, in niciuna dintre zile, pe niciuna dintre linii
11 gânduri despre „ce trebuie sa stii daca vrei sa mergi cu bicicleta in Austria, in general, si in Viena, in special: reguli pe strada, in tren si metrou

  1. Imi aduc aminte o intamplare petrecuta ultima oara cand am fost la Viena… 🙂

    Iesisem dimineata din hotel si ma pregateam sa-i fac o poza. Ma chinuiam sa il incadrez cum trebuie cand, la un moment dat, aud soneria de la o bicicleta. Stiind ca ele ar trebui sa circule undeva pe strada nu am dat atentie semnalului si mi-am vazut de fotografiile mele. Cand am simtit insa insistenta claxonatului si am auzit si vorbele de dulce ale unui mosulet, am intors capul si am vazut cum era aproape sa dea o bicicleta peste mine. 😦 Spre rusinea mea, nu am vazut pista destinata lor (care era pe trotuar), iar eu eram exact in mijlocul ei.
    Mult timp am auzit vociferarile localnicului pe care se pare ca l-am scos tare, tare din sarite.

    Ce pot sa spun acum? Doar ca imi pare rau si ca o sa fiu muuuuult mai atenta data viitoare unde fotografiez… 😛

    Apreciază

  2. Si regulile se respecta…pune asa ceva aici…ete fufu! Am imense indoieli ca se respecta. Ai vazut si tu o chestie,cred: pana la Nadlac , soferii romani sunt tarzani , dupa ce intra la unguri , futu-i….parca le trage careva maneta si zici ca nici n-au fost zmei

    Apreciază

  3. Si mie mi s-a inatmplat sa nu vad marcajele pentru biciclete de pe trotoar. Nu eram obisnuita, nu aveam refluxul creat.
    Sotul meu a fost intr-un stres continuu de a ma trage din fata bicicletelor. Pana am plecat, am invatat ca inainte sa pun piciorul pe asfalt sa ma uit dreapta-stanga dupa biciclete. 🙂
    Interesante informatii, multumim!

    Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

