am fost acolo · Austria · blog despre Austria · calatorii · calatorii prin Austria · ce mancam in Austria · culinar · mancare austriaca · scriu despre Austria · stil de viata austriac · toamna in Austria · totusi asta nu e un blog culinar · viata in Austria

o calatorie culinara prin Austria intr-o seara la Potzneusiedl

Vinerea trecuta am avut bucuria sa participam la un eveniment organizat de firma Rankel in micuta localitate Potzneusiedl, aflata la vreo 55 de kilometri distanta de Viena. Rankel se ocupa cu productia (in cantitati mici, limitate) de lichior de nuca si diverse alte specialitati din nuci. Am fost cucerita din start de aromele pe care sunt in stare sa le prinda oamenii astia intr-un borcanas de tapenade de nuca, mi-a placut mult ideea de schwarze Nüsse (nuci verzi conservate intr-un sos de zahar, foarte diferite de altfel de dulceata noastra), dar nici cu lichiorul de nuci produs de ei nu mi-ar fi rusine in fata unor oaspeti. Dincolo de productia acestor delicii, Rankel mai organizeaza si mici evenimente tematice in pivnita lor din Potzneusiedl. Cine a avut ocazia sa vada in Austria macar o pivnita de vinuri, va sti ca aceste constructii subterane sunt niste locuri minunate, pastratoare de arome. Construite in majoritatea lor cu multe decenii in urma, ba unele chiar si pe la inceputul secolului al XX-lea, daca nu si mai devreme, pivnitele acestea au fost redescoperite si puse intr-o noua lumina in zilele noastre. Nu-s folosite numai la depozitare, ci pot fi, ca in cazul de fata, si locatii perfecte pentru evenimente dintre cele mai diverse.

In seara aceasta de vineri despre care va vorbesc am avut ocazia sa gustam vinuri din Stiria, ne-am delectat cu dulceturi rafinate de la Graz, cu prajituri din Burgenland, dar si cu sunca si carnati, cu sucuri revitalizante, cu sosuri rafinate facute in exclusivitate cu materii prime bio. Am putut admira bijuterie de autor si haine moderne, care reinterpreteaza frumosul Dirndl specific austriac.

Spre final, deliciul serii (ca tot vorbim in termenii acestia 😀 ) au fost tinerii de la Carnuntum Plattler. Tipul acesta de dans nu e specific regiunii unde ne-am aflat, ci mai degraba Tirolului. Insa, ca orice forma artistica, incepe sa fie apreciat si aici, de catre generatiile tinere.

Eu m-am simtit minunat, am avut ocazia sa imi port unul dintre Dirndl, am cunoscut multi oameni faini si m-am reintalnit cu prieteni dragi. Dincolo de diversitatea culinara, am apreciat si diversitatea originilor oamenilor prezenti. Si inca o data ma simt datoare sa imi spun ca atunci cand sunt adunati in jurul unei mese cu mancare buna, oamenii nu mai au timp sa se gandeasca la rele, nu mai simt nevoia sa identifice paiul din ochiul vecinului, pentru ca nici barna din ochiul lor nu mai exista. Endorfinele eliberate de creier sub influenta gusturilor mancarurilor delicioase si a vinurilor fine ne face pe toti mai buni. Oare solutia pentru pace sa fie totusi atat de la indemana noastra, a tuturor :)?

Mancati si beti, oameni buni, si bucurati-va de prietenii vostri! Paharele sus si sa avem numai voie buna!

Mahlzeit! Pofta buna!

5 gânduri despre „o calatorie culinara prin Austria intr-o seara la Potzneusiedl

  1. Ei, da, asta mai lipsea! :)) Sa mor de poftele alea mari, de lichior si de nuci in sos si tepanade … Pai frumos iti sade, mai, doamna, sa ne faci asa afront? 😀 Va rugam frumos data viitoare sa va prezantati la poporul balitor cu un toi mic cu lichior din ala, sa putem dormi linistiti macar o noapte! 😉

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

