acasa · Austria · blog despre Viena · bunatati vieneze · calatorie la Viena · ce mancam la Viena · ce sa mananci la Viena · city break Viena · culinar · cumparaturi la Viena · mancare austriaca · mancare buna la Viena · totusi asta nu e un blog culinar · Uncategorized

10 feluri de paine si produse de panificatie la Viena: pentru o gustare in parc

Aroma de paine proaspata care razbate pana in strada este unul dintre mirosurile cu care asociez mereu Viena. Un mic dejun, oriunde ar fi el, acasa, la birou, la o cafenea, sau pur si simplu pe strada, trebuie neaparat sa includa fie o specialitate de panificatie, fie macar o felie de paine, cel mai probabil neagra in cazul meu. Gusturile sunt impartite si, de exemplu, printre prietenii familiei noastre se numara si multi oameni carora nu le place painea neagra, ci o prefera pe cea alba. Cu acest lucru in minte, va scriu azi lista cu preferatele mele. Ordinea e pur intamplatoare, nici macar alfabetica :)! Pofta buna! Mahlzeit!

Salzstangerl: corn crocant, simplu, cu chimen si sare.

Käsestangerl: acelasi corn de mai sus, fara chimen, dar acoperit cu branza.

Kärtnerbrot: paine rustica, dupa traditia din Carintia, are chimen intreg in compozitie.

Bauernbrot: paine neagra, taraneasca.

Weckerl: aceste painici vin intr-o multime de variante si sunt preferate pentru sandvisuri.

Laugenbrezel: covrigi trecuti prin solutie de bicarbonat.

Kaisersemmel: chifla imperiala 🙂

Walnussbrot: paine cu nuca. Mmmmmmm!

Kürbiskernbrot: paine cu samburi de dovleac.

Kornspitz: corn in a carui compozitie intra mai multe tipuri de faina integrala.

(clic pe oricare dintre fotografii pentru a deschide galeria)

4 gânduri despre „10 feluri de paine si produse de panificatie la Viena: pentru o gustare in parc

  1. Demential! Eu sunt gurmanda declarata , iar mirosul de paine calda ma face sa lesin de pofta. Pot sa ma fi ridicat de la masa imbuibata pana la refuz.
    In Salzburg , dimineata la 8 , cautam ceva de haleala , un mic dejun frugal , chiar in piata Domului…Iti dai seama , ciuciu sa gasim sau sa ne luam ceva ieftin pentru 3 adulti si doi copii , cu bani putini si sa fie si satios , cand un hot dog era undeva la 4 euro , la vremea aia. Si ne-a venit plesnita idee , hai sa mergem pe stradutele astea. Parca ne-a tras mirosul de nas , ca am tot mers si ocolit , pana am ajuns la o brutarie , situata la un subsol , de unde venea un miros de paine la cuptor de mi-au dat lacrimile de emotie. Am zis asta e si am intrat. Nu numai ca la intrare , pe ecrane plate mari , rula procesul de fabricatie a painii , de la semanatul graului si pana la painea scoasa din cuptor , dar nenii aia roscati cu ochi albastrii de acolo , ne imbiau sa gustam si sa cumparam. Bineinteles ca am cumparat , ca o pita rotunda integrala era 1,20 euro , cam asa ceva si niste chifle aromate erau pana intr-un euro….Si uite asa , de ziceai ca suntem emigranti , sub zidul Domului , pe o banca , admirand curajosii cu parapanta , am halit pita goala si aburinda , la micul dejun , cu numai vreo 5 euro , catescinci….si am baut apa la cismea…. 😁

    Apreciază

  2. Painea noastra cea de toate zilele… am avut o perioada aglomerata in care nu am mai avut energie si pentru painea de casa. In zile bune ma joc pentru fiecare chifla cu cate un alt ingredient, seminte si ierburi aromatice, usturoi; cu masline nu am incercat. Mai vreau focaccia!

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

