arhitectura · arhitectura in Viena · blog despre Viena · ce sa vad la Viena · stil de viata austriac · tara si oamenii sai · viata la Viena · Viena

o alta Viena: hai sa vezi cum arata lumea din jurul Gasometer

Vremea mohorata, careia i se adauga si un vant iute si taios, nu e chiar cea mai buna cand vine vorba de iesit prin oras si cautat fotografii. Mai ales cand e vineri, e prag de weekend, esti in drum spre un eveniment fain, iti vine sa iesi din caldura metroului ca sa umbli brambura pe strazi? Nu prea. Insa iti strangi fularul in jurul gatului si, cu un minut inainte ca metroul sa opreasca la statia Gasometer, sari sprintar de pe scaun si te postezi in fata usii.

Gasometer

Asta am facut eu cam acum o saptamana. M-am gandit de cand oare n-am mai fost pe la Gasometer? Si, e drept, nu mai fusesem de mult. Sa fie oare doi ani? Sa fie trei? Ce am gasit – intr-un loc de altfel familiar – m-a facut sa cred ca nu mai fusesem de o bucata serioasa de vreme pe acolo. Cladirile rotunde si caramizii au ramas la fel cum le stiam. Insa aria din jurul lor s-a schimbat total.

Gasometer Viena asa cum le stiam

Stiti senzatia aceea ca esti in orasul tau, dar cumva pasesti intr-o lume noua si necunoscuta?

Ciudata senzatie!

Orele 7.45 dimineata. Vineri. Vant. Viena.

Niste cuburi verzi, sui, plantate peste drum de Gasometer. Le-am zarit de la distanta, parca scoteau aburi pe nari. Mi-a venit in minte Star Trek si mi-am zis ca Borgii s-au instalat aici.

rotund si patrat

Orasul se schimba. Desigur, impresia oricui ar fi ca se schimba peste noapte, dar nu e asa. Chiar daca locuim aici, sunt zone din oras pe care nu le vizitam atat de des. Iar cand le revizitam, avem senzatia ca nu le mai cunoastem.  Ca cineva ne ia orasul si ne da altceva in loc. Ceva ce nu ne e pe plac. Din obisnuinta poate, din incapatanare, din surpriza.

Vi s-a intamplat si voua?

Un gând despre „o alta Viena: hai sa vezi cum arata lumea din jurul Gasometer

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

