acasa · blog despre Viena · bunatati vieneze · ce mancam azi · ce sa mananci la Viena · culinar · dictionar culinar austriaco-roman · mancare austriaca · miercurea fara cuvinte ca avem gura plina · obiceiuri daravele · retete culinare · scriu despre Viena · stil de viata austriac · totusi asta nu e un blog culinar · Viena

Schnittlauch – ceapa de tuns – si cateva idei de gustari rapide

Aflata acum printre condimentele mele preferate, nu stiam despre Schnittlauch – ceapa de tuns pana sa vin in Austria. La inceput am privit-o cu suspiciune, dar am inclus-o rapid printre preferintele mele. Are gust de ceapa, asa cum ii spune si numele, insa e un gust delicat, nu prea pronuntat, care se armonizeaza de minune cu multe alimente, de la supa, oua si fripturi la diverse lactate, cum ar fi branza dulce, iaurtul sau untul. Verdele frumos adauga si un plus de culoare in farfurie, asa ca nu e de mirare ca austriecilor le place mult.

Pentru zilele in care vrem sa luam doar o cina mai simpla, sau pentru zilele in care avem nevoie pe masa de niste gustari rapide si simple, ceapa de tuns ne este de mare ajutor. Astfel mai iesim din rutina patrunjelului, de exemplu, care e foarte iubit la noi in casa. Insa, ca in orice alt caz, un pic de schimbare in rutina e binevenita.

Pe locul intai in preferintele noastre e painea cu unt si cu ceapa de tuns. Mai adaugam si putina sare de mare si gata tartina!

O variatiune pe aceeasi tema include branza dulce taraneasca, amestecata cu ceapa de tuns taiata maruntel. O mancam fie in barcute de ardei gras sau de andiva, ori pe o felie de paine prajita.

O varianta de bruschette in care rosiile sunt presarate din belsug cu Schnittlauch este de asemenea foarte iubita!

Cu ouale ramase dupa Paste am facut o salata simpla: am zdrobit ouale, le-am adaugat sare si piper dupa gust, o lingurita de mustar (la fel, dupa gust) si am amestecat. Am mancat pe felii de paine, presarand din belsug ceapa de tuns. La brunch-ul cu prietenii acesta a fost preparatul cel mai de succes 🙂 !

salata de ou fiert cu ceapa de tuns

Un sos grozav pentru betisoare de morcov sau de telina e iaurtul grecesc amestecat cu niste ceapa de tuns si putina sare (noua ne place un pic sarat). Simplu, rapid si usor de facut si foaaarte gustos!

Cartofii se impaca si ei foarte bine cu ceapa de tuns, iar noi facem – uneori pe post de garnitura, alteori de mancat ca atare – un fel de piure. Fierbem cartofii in coaja, apoi ii zdrobim cu un pic de smantana ori in varianta clasica, cu unt si lapte. Nu ii pasam fim ca pentru piure, ci lasam bucatele mai mari. Condimentam cu sare si – desigur 😀 – ceapa de tuns. Vara merge de minune alaturi de o salata simpla de rosii, ori o salata verde!

Aceste lucruri foarte importante pentru omenire fiind comunicate 😀 , nu ne ramane decat sa va intrebam care sunt condimentele/ ierburile voastre favorite?

 

12 gânduri despre „Schnittlauch – ceapa de tuns – si cateva idei de gustari rapide

  1. Cred ca e acelasi lucru cu cepsoara sau chives….Eu o cumpar ambalata gata , ca am incercat sa o cultiv , insa este pretentioasa….si o folosesc la sandwichuri , in salata de rosii , in omleta…sau o mananc pur si simplu. Tare buna si ai dreptate ca se poate combina super cu multe alte alimente.

    Apreciat de 1 persoană

      1. May nu stiu , si la mine se petrece asa…unele rasar , cresc, sunt in regula , altele rasar firave si amarate si mor…Uneori ma apuca plansul…Am gasit la lidl , cu ocazia venirii primaverii , niste cutiute cu pamant special ,in care am presarat semintele , urmand sa le replantez in ceva mai mare cand devenea rasaduri. Ei bine , am cumparat busuioc verde de frunza si chives , bineinteles. Busuiocul e o frumusete , plin si carnos in frunzisoare , chivesul zici ca sta pe ghimpi. Si sunt replantate amandoua in acelasi pamant , aceleasi conditii , acelasi loc….ma apuca tristetea , sincer!
        Petrunjelul , bata-l norocul , zici ca e nebun , l-am tuns deja si din bratul ala tuns am facut tabouleh. Ca mai am congelat de anul trecut.

        Apreciat de 1 persoană

  2. Noi ii zicem ciboulette si habar nu aveam despre ea pana sa ajung in Franta, unde este foarte populara. Acum mi-am semanat si in curte :)).
    Noi preparam un sos pentru friptura (merge si pe cartofi fierti) cu smantana, ciboulette din belsug si un catel de usturoi. Este fantastic!
    In rest eu consum cam toate ierburile aromatice, mai putin coriandrul pe care nu-l suport :D.

    Apreciat de 1 persoană

  3. depinde de sol, lumina, apa etc. La mine nu e mult soare asa ca plantele aromatice se descurca cel mai bine(menta, busuioc, telina) dar acum o sa seman si eu ceapa din asta de tuns 🙂 (ciboulette) ca da bine si pe sandvishuri, si in salate etc.
    Nu am insa nicio sansa cu patrunjelul, o sa rog pe Ana sa trimita in deplasare 😀

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

