acasa · am fost acolo · arhitectura · arhitectura in Viena · Austria · blog despre Viena · calatorie la Viena · ce sa vad la Viena · fotografie · notite vieneze · of of mai mai · opinii strict personale · scriu despre Viena · tara si oamenii sai · viata la Viena · Viena

o alta Viena: la granita dintre vechi si nou

Pentru cei nascuti si crescuti aici, poate ca imaginile cu Viena cea veche nu sunt o noutate, dupa cum nu este nici impletirea intre vechiul aproape rural si noul cel stralucitor, rupt parca dintr-un catalog de prezentare al unei agentii imobiliare. Pentru cel venit mai tarziu aici, si care isi poarta cu sine imaginea orasului occidental, adunata de prin ghiduri turistice, filme si dorinte, intalnirea cu namolul, gardurile paraginite si rugina poate capata dimensiuni dramatice. Iar daca vremea e un pic incruntata, norii adauga parca si mai multa greutate acestei drame.

Asa a fost intr-o vineri de februarie, cand am facut pozele acelea cu cladirile care se aseamana parca navei Borgilor. Dincolo de acele cladiri usor sci fi, am gasit bucatica asta de Viena: case mici, batrane, langa un complex de locuinte falnic si tanar. Pret de cateva secunde m-am simtit transportata inapoi in Balcani. Dar ce vorbesc eu aici, nu e vorba aceea faimoasa cum ca Balcanii incep de la Viena?

Am facut zeci de fotografii, din nu mai stiu cate unghiuri. Mie mi-e mila de casele parasite, dupa cum mi-e mila si de casele carora le rasare in coasta cata un colos cu apartamente. Si, mai ales, mi-e mila de orasele de care oamenii nu au mila. Of. Ultima fraza nu e neaparat despre Viena, sau cel putin sper sa nu fie valabila in timp si cand vine vorba de Viena. Caci si aici se vaneaza terenurile si se doreste a se construi oriunde, oricat, cu orice pret, pentru un profit cat mai mare. Dar divaghez de la subiectul postarii, ia sa tinem un pic gandurile in frau 😀 !

La voi in oras cum e? Se construieste mult? Va place ce se construieste?

ps: sunt doua galerii de poze. Pentru a vedea fotografiile din fiecare galerie la dimensiuni mai mari, clic pe una dintre imaginile de acolo.

Pentru ponturi zilnice despre ce se mai intampla prin Viena, va invit sa dati like paginii mele de Facebook.

4 gânduri despre „o alta Viena: la granita dintre vechi si nou

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

