acasa · shopping la Viena · stil de viata austriac · Viena

curatenia de primavara in sifonier, sau o incercare de capsule wardrobe (ep. 1)

Decluttering! De… ce?

Pentru ca nu se mai poate!

closet
poza de pe Pinterest, cu o alta demoazela aflata in dilema 😀

Va rog sa va imaginati urmatoarea conversatie care a avut loc in bucataria noastra intr-o zi oarecare, destul de recent. Eu, extrem de entuziasmata, deschid coletul pe care tocmai mi-l adusese posta si scot de acolo ceea ce credeam ca va fi noua mea geanta. Albastru inchis, armaturi 😀 aurii, dimensiuni rezonabile ca sa incapa acolo si aparatul foto si tableta de la birou si eventual si un etui cu strictul necesar peste zi. Admir geanta, o intorc pe toate partile, ma maimutaresc nitel in fata oglinzii. El, ridica ochii din ziar: dar de ce ti-ai mai luat inca o geanta din asta? Cealalta s-a rupt?

Rupt? Imaginati-va zgomot de pelicula de film rupta, rola blocata.

Eu: Cum cealalta? Care cealalta?

El: Pai cea pe care o ai si care e identica in mod clar cu asta noua!

Eu: Dom´le, nu mai am inca o geanta ca asta, ce tot zici acolo?

El: [se uita neincrezator la mine, da din cap in semn de ntz ntz si se intoarce la ziarul lui].

Eu: plec demna ca o regina sa rascolesc dulapul, planuind, desigur, sa ii astern pe hol toata colectia modesta de genti si sa ii zic cu un ha! provocator in priviri ca, uite, vezi, tu habar nu ai ce genti am eu!

Deschid dulapul, scot o geanta, o scot pe a doua, nu apuc sa o scot pe a treia ca sunt deja cu coada intre picioare. Omul avusese dreptate. Aveam deja o geanta identica, dar iiiiidentica in posesie. Ascunsa bine in dulap, in spatele suportului orizontal care imi gazduieste cele 5197 de curele.

In acel moment m-am intrebat daca nu cumva am deja in colectie balerini galbeni ca cei comandati de dimineata. Hai, ghiciti? Ei bine da, aveam deja balerini galbeni. Ba chiar si grena. Nepurtati. Inca. Geanta cu pricina este si ea noua, probabil purtata maximum o data.

Si-atunci am zis stop. Am scos gentile si le-am aliniat. Am mers la dulap si mi-am aliniat toate perechile de pantofi. Mai greu a fost cand am vrut sa imi aliniez blugii si sacourile. Da, estimati corect: nu am avut loc in camera! Si-atunci am mai zis inca o data stop si m-am gandit ca e cazul sa ma opresc cu adevarat din cumparat si facut in dulap stocuri de haine care nu vor mai vedea niciodata lumina zilei.

Intr-un impuls, am luat la probat toti pantofii. Tot ce s-a dovedi a fi demodat sau incomod (o sa va povestesc poate altadata cum mi s-a schimbat conformatia labei piciorului de la alergat) am pus in pungi, de dat. Fara mila. Cu inima stransa, e drept, pentru ca unii dintre pantofi sunt noi, nepurtati (vi se pare ca e ceva care se repeta aici? Si mie 😀 !).

Apoi am trecut la haine. Am scos din dulap sacouri nepurtate de cel putin 10 ani de zile. Fuste care nu mai imi vin pentru ca sportul mi-a ridicat partile dorsale 😀 si modelul nu mai corespunde. Pantaloni pe care pur si simplu am simtit ca nu ii voi mai imbraca niciodata. Camasi care au vazut si timpuri mai bune, dar pe care nu m-am indurat sa le scot din dulap si sa le dau. Sau sa le fac carpe de praf.

M-am uitat la mine, in oglinda din hol, si apoi am luat niste sacose mari si am inceput sa pun in ele tot ce am considerat ca, daca nu am mai purtat in ultimul an (asta in cel mai bun caz), nu voi mai purta nici de acum inainte.

N-am terminat cu sortatul, dar va propun sa ne vedem aici, pe blog, in fiecare sambata, sa vorbim despre cum au mai evoluat sifonierul si garderoba mea. Am sa va rog sa nu veniti doar sa cititi, ci si povestiti experienta voastra cu prea-plinul din sifonier. Ce ziceti? Facem curatenia asta de primavara impreuna?

 

 

11 gânduri despre „curatenia de primavara in sifonier, sau o incercare de capsule wardrobe (ep. 1)

  1. Cand mi-am schimbat domiciliul (deh, am devenit doamna) si am intrat in posesia unui dulap mai mic, am invatat sa fiu selectiva. Acum am doar 15 camasi, 5 sacouri si vreo 10 perechi de blugi.. Am dat tot ce aveam si nu purtam iar acum, saraca de mine, avan atât de putine, cand am am nevoie deceva, fug si mi vumpar! Asa ca sfătuiesc pe toata lumea sa facă curatenie si sa dea, sa rămână cu putine ca sa aibă motiv sa si cumpere! Ps. Omul tau e atent la detali, daca a observat geanta,😍 merita o pupa

    Apreciat de 1 persoană

  2. M-am obisnuit de ceva vreme sa-mi fac curatenie anual printre haine si accesorii, ceea ce este mult mai bine decat inainte, cat aveam sifonierul burdusit :)). Chiar saptamana trecuta am dus vreo cativa saci de haine pe care nu le mai purtam la sediul Crucii Rosii din oras unde se fac strangeri.

    De shopping nu prea pot sa ma dezobisnuiesc in schimb. Iar in curand mai incep si soldurile. Of, Of…

    Apreciază

  3. Noi vrem sa ne marim dulapul, unul cat un perete intreg, pentru ca vreau cat mai multe haine asezate pe umeras si astfel e nevoie de mai mult spatiu. Am reusit sa ma abtin de la noi cumparaturi gandindu-ma ca am si cutii cu materiale pe care vreau sa le transform. 🙂
    Spor!

    Apreciat de 2 persoane

  4. ce ochi de vultur are :))). M-am uitat atent in poza, nu vad poseta si nici balerinii galbeni, in rest imi place de mor culorile rochitelor tale.

    In rest, eu am terminat ordinea de ceva ani. Mai am 2 pantaloni, 5-6 tricouri ce le combin in toate sezoanele cu jachete sau fara, cred ca 4 fuste si 3 rochii, accesorii doar esarfe (maxim 10, imi zic ca nu ocupa loc) si o singura geanta. E simplu acum, vreau ceva nou atunci musai sa plece ceva vechi.

    Dar din bucatarie … am deja scoase vreo 2 sacose mari, langa usa, si nu le duc!!! ca daca mai am nevoie de ele??? Le tin asa, acolo, ca sunt atasata emotional de cele 15 cescute niciodata folosite etc . Si daca pana la 1 mai nu intru in sacose, promit sa le dau pe freecycle :D.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Trebuie sa devin si eu mai drastica si sa tai in carne vie, sau in dulap viu 😀 Eu am dat de KonMari de anul trecut si ideea de a face o curatenie totala imi bantuie creierul de extrem de mult timp, insa nu prea-mi reuseste. Macar m-am oprit din a-mi arunca banii de vreo 2 ani de cand m-am ingrasat putin cam mult. Sper sa reusesc si eu sa-mi zenific si simplific spatiul ca nu se mai poate. Faine articolele tale si abia astept sa ma inspire si pe mine la dat, aruncat si simplificat garderoba 😀

    Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

