acasa · of of mai mai · shopping la Viena · stil de viata austriac · Viena

curatenia de primavara in sifonier, sau o incercare de capsule wardrobe (ep. 2)

Astazi episodul doi din aventura mea de a reduce nebunia din sifonier 😀 ! Am ajuns la punctul in care am facut plase si plasute si am dat din haine si pantofi. Cum le-am selectat? Cititi mai jos. Mai intai insa, niste lamuriri 😀 !

o gramada de haine - ce facem cu ele
rufe la uscat, (de) pe Pinterest

Pregatindu-ma sa scriu aceasta postare, mi-am dat seama ca nu v-am povestit de ce sifonierul meu arata ca o conserva de sardine. Pai, pe de o parte vorbim de achizitiile facute la reduceri, pe modelul nu-mi trebuie chestia asta, dar e draguta si uite ce ieftina e! Pot sa spun acum ca modelul e unul extrem de pagubos: si pentru buget, si pentru spatiu, si, in ultima instanta, pentru garderoba in sine.

Apoi, a mai fost si momentul in care am adus toate hainele din Romania si le-am adaugat celor deja existente in Austria. Adica totul, dar totul s-a multiplicat x 2. Pentru ca am avut ani de zile in care calatoream mult in Romania, imi facusem si acolo un sifonier, ca sa nu mai car pe avion de fiecare data haine si cosmetice. Asa ca va imaginati rezultatul cand am unit cele doua garderobe.

Dincolo de toate astea, mai e de vina ceea ce mie imi place sa numesc in general harciogareala. Adica stransul, acumulatul, pusul bine ca nu se stie niciodata cand o sa mai am nevoie de asta. Cum imi zicea o cititoare draga mie, multa lume face asa, fara sa realizeze ca de unele lucruri chiar nu ai nevoie niciodata. Trist, dar adevarat.

Bun, si acum partea cea mai dureroasa: extragerea din sifonier si dulapuri a hainelor si pantofilor pe care sa le dau.

Inainte sa prind curajul asta nebun, am citit cate ceva despre capsule wardrobe, dar si despre metoda KonMari. Desigur ca am ridicat din spranceana si am pufnit la fiecare dintre articolele citite. Erau acolo o gramada de elemente care nu mi se potriveau. Culmea culmilor cand am citit ca ar fi ideal sa ai doar 3 sau 5 tricouri. Apai, stimati tovarasi, nu. Nu, pentru ca nu mi se pare realist. Eu in concedii port in special tricouri, mai ales cand plecam cu motocicleta.

In mod clar insa nimeni nu iti pune gheara in gat si te forteaza sa iti arunci tricourile. Am luat totul mai degraba ca pe niste linii directoare si am ajuns la urmatoarele concluzii:

  • voi scoate din sifonier tot ce nu am mai purtat de cel putin un an
  • voi scoate din sifonier tot ce nu am purtat niciodata
  • voi proba absolut tot ce scot din sifonier
  • tot ce nu mi se mai potriveste ca stil/ forma/ marime ajunge in plasa pentru lucrurile „de dat”. Fara mila, fara ca o fi, ca o pati, ca poate modific, etc.
  • tot ce are urme inaintate de uzura, pleaca. Valabil pentru hainele de strada, de serviciu, dar si pentru cele de stat in casa.

Si asa am facut. Au rezultat 5 plase mari, din acelea de rafie 😀 . Au fost pline cu haine, dar si cu regrete, cu nostalgii, cu amintiri. Insa la final, stiti ceva? Am simtit ca pot respira. Nu am fost niciodata o persoana care sa se agate de trecut, iar lucrul asta merita sa se vada si in sifonierul meu 😀 .

Am constatat ca unul dintre principiile din metoda KonMari chiar functioneaza! Cand am scos hainele din sifonier mi-a venit in cap instantaneu intrebarea: ma bucura lucrul asta? Purtarea acestei haine ma face sa ma simt bine?

Raspunsul a venit la fel de repede, poate chiar mai repede decat intrebarea 😀 ! In cazul unora dintre haine a fost aproape uimitor sa constat ca, si dupa multi ani si purtari succesive, inca le mai iubesc si inca arata grozav. Altele au fost legate de anumite etape si am simtit fara cea mai mica indoiala ca nu le voi mai putea purta. In ciuda nostalgiilor, le-am pus in plasa „de dat”.

Va urma, caci odiseea continua cu pantofii*, accesoriile, sosetele si lenjeria 😀 ! Ah, da. Si bucataria 😮 !

Episodul 1 al aventurii il gasiti AICI.

*LE: si cu pantofii am rezolvat-o :D!

4 gânduri despre „curatenia de primavara in sifonier, sau o incercare de capsule wardrobe (ep. 2)

  1. că bine zici cu lenjeria, mă gîndesc că te referi la aia intimă :), am stat zilele astea şi m-am socotit că oare cînd o să zvîrlu conţinutul celor două sertare şi jumătate cu budigăi care s-au rupt vag de la prima spălare, adică nu i-am purtat niciodată, şi pe care îi ţin că lasă că îi cos eu (la mînă, de ani de zile cos la chiloţii ăia de nu se mai poate, am făcut bătături :P), plus că unii cu siguranţă nu îmi mai vin (au intrat la apă, clar), iar alţii au nişte culori turbate de mă apucă ameţeala numai cînd mă gîndesc la ei…
    modele pe care nu le-am purtat niciodată, dar m-am gîndit că poate le voi purta cîndva sau pe care le-am primit le-am măritat deja, spălate, dezinfectate, că na, totuşi.
    iar să ţin nebuniile alea descusute/rupte pe post de cîrpe, uel, deja am mii. că mi-am dat seama că nu reuşeam să mă despart pisihic de mai multe perechi de nădragi foarte comozi care săracii de-acum se destrămau pînă nu le-am tăiat cîte un crac, ca să mă oblig să nu-i mai port.

    mi-a plăcut ce zice Marie Kondo drăguţa de ea că de multe ori avem chestii din aceeaşi categorie în x locuri din casă, gen şerveţele în baie, hol, dormitor şi sufragerie şi facem curat şi ordine în locul x şi ne trezim că nici nu mai ştim unde e locul obiectului y.

    succes major!

    Apreciat de 2 persoane

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

