acasa · Austria · blog despre Viena · bunatati vieneze · ce mancam azi · ce mancam la Viena · culinar · dulciuri · miercurea fara cuvinte ca avem gura plina · Paştele la Viena · retete culinare · scriu despre Viena · totusi asta nu e un blog culinar · viata la Viena · Viena

prajitura simpla cu crema de branza dulce si caise

Caise?! Cum de unde caise? De la congelator, desigur 😀 ! Pe cat pot, incerc sa cumpar fructe si legume de sezon, iar caise cu gust de plastic de la supermarket cu siguranta nu as cumpara. Nu de alta, dar daca tot dam un ban, sa stim ca face si ca are gust.

Povestea cu caisele la congelator a inceput anul trecut cand m-am gandit oare merge sa le congelez sau ba? Herr a zis ca in cel mai rau caz le trantim intr-un clafoutis, asa ca n-are ce sa iasa rau. Acum, ca am folosit si ultima punguta de caise, va pot spune urmatoarele:

  • puteti congela caise fara probleme
  • conditia este ca fructele sa nu fie moi
  • aranjati-le in pungute sau in casolete, jumatati-jumatati, fara a pune fructele unele peste altele
  • zvantati-le inainte de a le pune in pungute/ casolete

Si cam asta ar fi marea filosofie. Restul e deja istorie de aroma si gust de vara 🙂 de care ne-am bucurat pe timpul iernii si iata, chiar si acum, cand deja caisele sunt in pom, mici si verzi, asteptand soarele.

crema de branza si caise pe blat de ciocolata

Prajitura de care va vorbeam in titlu nu este propriu-zis o prajitura, e mai degraba o improvizatie :D! Baza este acest chec de la Carmen, cu cantitatile la jumatate si aluatul numai cu cacao, nu si galben. De ce la jumatate? Pentru ca a trebuit sa redimensionez pentru tava mea rotunda. Voiam doar un blat de ciocolata, subtirel. A iesit minunat!

Crema, daca o pot numi asa, contine caise pe care le-am fiert vreo 10 minute cu o lingura de zahar, intr-o craticioara. Am avut cam 300 de grame de caise, nu le voiam dulci, zaharul a fost mai mult asa, ca sa nu aud reclamatii de la meseni 😀 . Am lasat compozitia asta sa se raceasca, apoi am amestecat-o pur si simplu cu o cutie de branza dulce (in cazul de fata, o branza dulce nu foarte fina, cu granulatia ceva mai mare, minunat de untoasa!). Cantitatile sunt pur aleatorii, ce-am avut, aia am folosit. A iesit o minunatie! Atentie, crema nu am pus-o peste blat, ca la tort, pentru ca nu e stabila. Nu are gelatina, asa ca am trantit-o peste prajitura doar cand am servit. Total nepretentios, dar foarte gustos! Singurul bai a fost ca a trebuit sa ascund castronul cu crema ca sa nu o infulece mesenii asa, cu lingura 😀 .

Mahlzeit! Pofta buna! Si da un like paginii mele de facebook ;)!

 

5 gânduri despre „prajitura simpla cu crema de branza dulce si caise

  1. Sunt mulți ani de când pun la congelator caise și prune, exact așa cum ai recomandat tu, desfăcute în jumătăți și zvântate bine. Iarna fac câte o tartă cu aceste fructe, spre bucuria întregii familii. Îmi place mult rețeta de aici, e foarte simplă și ușor de preparat. Mulțumesc!

    P.S. Ai cumva o rețetă de stollen? Sunt înnebunită după checul ăsta (sau ce-o fi el) și aș mânca nu numai de Crăciun. ☺

    Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

