am fost acolo · arhitectura · arta · calatorii · calatorii prin Europa · fotografie · unde fugim din Viena

10 + 1 motive pentru care iubesc Ljubljana

Nenumaratele foldere cu fotografii imi spun ca am fost de multe ori deja la Ljubljana. De fiecare data insa ma intorc cu placere in acest oras comparat de multi cu Praga. Nu stiu daca cele doua orase chiar seamana, eu nu am cautat similitudini. Am gasit insa cel putin 10 motive pe care le impartasesc si cu voi, pentru care ma intorc mereu cu placere la Ljubljana! Ordinea este pur si simplu intamplatoare :(!

  1. Piata. Plina de legume proaspete, de flori si de rasete. Cu cei mai prietenosi si amabili oameni!
  2. Fortareata. Pentru atmosfera, cafeaua de acolo si, desigur, panorama!
  3. Cladirile. Mai vechi, mai noi, dar toate interesante si demne de fotografiat!
  4. Dragonii. Se intelege de la sine de ce :).
  5. Mancarea. Mai ales cea cumparata de la micile tonete din piata. Dar nu facem nazuri nici la cea din restaurantele insirate de-a lungul raului Ljubljanica.
  6. Podurile. Pentru ca unde e un rau, sunt si poduri :)!
  7. Graffiti. Cred ca am descoperit abia 0,1 % din desenele de pe zidurile orasului. Motiv sa vreau sa ne intoarcem acolo!
  8. Ideile cool. Fie ca e vorba de suveniruri, ori de baruri aparute in zonele pietonale :).
  9. Viata orasului. De fiecare data cand am fost la Ljubljana, nu conteaza pe ce fel de vreme, in oras avea loc cate ceva. Fie ca e vorba de vreun festival, de vreun maraton, de vreo piata saptamanala, de vreo sarbatoare a orasului, cred ca la Ljubljana nu se plictiseste nimeni, pentru ca mereu se va gasi cineva care sa organizeze ceva :).
  10. Drumul pana acolo. Mai ales vara, drumul pana la Ljubljana, facut cu masina sau motocicleta, e o minunatie verde, cu dealuri molcome, pe care sunt raspandite din loc in loc sate frumoase, cu turle zvelte de biserici. Dincolo de asta, absolut subiectiv, drumul pana la Ljubljana include ( obligatoriu ) o oprire la Zagreb – avem acolo, cum am mai spus, prieteni buni, pe care ne bucuram sa ii revedem de fiecare data.
  11. BONUS: statuile interesante presarate prin oras :).

Voi ati fost vreodata la Ljubljana? Daca da, ce v-a placut acolo?

(pentru a deschide galeria, clic pe oricare dintre fotografii)

 

2 gânduri despre „10 + 1 motive pentru care iubesc Ljubljana

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

