am fost acolo · aventura · calatorii · calatorii prin Europa · fotografie · istorie · unde fugim din Viena

inceput de vara in Muntenegru: Budva

La Viena se spune ca Balcanii incep de la Rennweg. Poate ca si de aceea, cand ajung literalmente in inima Balcanilor, nu ma simt niciodata ca si cand as fi pe meleaguri straine. Impresii din copilarie se amesteca acum cu imagini contemporane profund familiare, care ma fac sa cred ca Balcanii nu-s altceva decat un sat un pic mai mare.

In Muntenegru, inca de la aterizare, am inceput prin a fi confuza din punct de vedere lingvistic, amestecand engleza, germana si sarba intr-un fel de ghiveci aromat. Caci imediat ce am deschis gura si am incercat sa imi spun primele vorbe in sarbeste, am primit raspunsul din partea cealalta in limba germana. Da, stiu, intre timp am un accent straniu, care lasa sa se ghiceasca foarte usor unde imi am domiciliul. Interlocutorii, mandri sa isi fi castigat existenta prin Austria si prin Germania, s-au dovedit a fi si mai mandri in a-si dovedi usurinta cu care au invatat limba germana. Engleza a fost, pe tot parcursul sederii in Muntenegru, redusa la yes-yes, no-no, please-please, here-here – cuvinte folosite doar ca o completare adusa limbajului prin semne, raspunsuri vocale la intrebari puse cu degetul sau cu ochii. 

Prima oprire a fost Budva – un fel de Mamaia muntenegreana, asa cum a remarcat un coleg austriac. In vorbele ghidei care ne-a insotit in toate aceste zile: am stricat Budva, dar sper sa ne oprim aici si sa nu afectam si restul tarii. Ii dau dreptate, caci orasul e o impletire de medieval construit dupa oranduiri bine stabilite si modern construit dupa cum i-a venit fiecaruia cheful. Hotelul nostru, un fel de palat imens, pavat cu marmura neagra, e un locas oarecum depresiv situat in fata fortaretei, la intrarea in orasul vechi. Cine o fi avut ideea asta, a podelelor si peretilor negri, intr-o statiune aflata pe malul Adriaticii? Noroc ca n-am stat prea mult in hotel, insa i-am cainat amarnic pe bietii angajati – speram din suflet ca le dau spor pentru munca in conditii apasatoare!

Dupa socul hotelului – negru si imens – am fugit repede la soare si aer. La Budva ne-a intampinat, vesela, vara. Se pare ca venise si ea odata cu noi, dupa multe zile intunecate si ploioase.

Ne-am umplut plamanii cu aerul sarat, cu miros de mare si-am apasat cu harnicie pe butonul aparatului de fotografiat (inclusiv de pe zidurile fortaretei, unde am intrat pentru 2,50 euro 🙂 ) . Vedeti si voi, mai jos, rezultatul!

ps: maine va rog sa reveniti aici, povestim despre lacul Skadar!

(Ca sa deschideti galeria, clic pe oricare dintre fotografii!)

6 gânduri despre „inceput de vara in Muntenegru: Budva

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

