am fost acolo · aventura · calatorii · calatorii prin Europa · fotografie · istorie · unde fugim din Viena

inceput de vara in Muntenegru: Bar, parcurile nationale Biogradska Gora si Durmitor

Dupa ce am lasat in urma tarmul marii Adriatice, am plecat inspre munte. Sus, sus, sus, la munte sus, unde e totul verde! Pana sa ajungem insa acolo, am facut un scurt popas si la Bar, unde am vizitat cetatea.

Oare ce ar spune pietrele daca ar putea povesti, v-ati intrebat vreodata? Stari Bar – orasul vechi Bar, nu e asezat pe tarm, ci in coasta unui deal, acolo unde ilirii i-au pus pentru prima oara temelia. Pentru cei fascinati de istorie si de repetitia faptelor, locul asta e o mina de povesti, de invataminte si de nesfarsite uimiri. E drept ca pentru mine una dintre uimirile care se repeta este imbinare prozaica dintre istorie si nou: la baza zidului cetatii, langa apeduct, cineva are o casa si cotete de pasari. Si asta e o alta intrebare pe care mi-o pun adesea: cum o fi sa traiesti langa un asemenea loc, sa ai ziduri vechi de mii de ani pe post de gard? Revenind la Stari Bar, arhitectura impresionanta, masivitatea zidurilor, modul in care vechea cetatea a fost amplasata, pentru a beneficia de cea mai buna aparare, cele trei biserici aflate in perimetrul ei si povestile care sunt legate de ele, unele intamplandu-se nu prea departe de zilele noastre, in cel de-al doilea razboi mondial, te fac sa te cutremuri de admiratie, dar si de groaza, la gandul splendorii, dar si cruzimii de care poate da dovada mintea umana.

Dupa Bar, a doua zi, am facut cate un popas si in Parcul National Biogradska Gora, dar si la lacul Crno Jezero (lacul Negru), situat in Parcul National Durmitor.

In Biogradska Gora, primul parc national vizitat, am admirat lacul Biograd si… am salvat o veverita mica dintr-un container mare de gunoi. Vedeti voi, e bine si minunat ca in zonele turistice sunt containere, pentru ca gunoaiele sa nu ajunga in padure. Insa grija nu se opreste aici: aceste containere ar trebui sa stea mereu inchise, pentru ca animalutele care ajung acolo in cautare de hrana sa nu poata intra in ele. Daca intra, uneori nu au nicio sansa sa se poata catara inapoi. Uf.

Parcul national Durmitor este cel mai mare dintre cele cinci parcuri nationale muntenegrene si este cel de-al doilea pe care l-am vazut. El ofera nenumarate posibilitati de petrecere a timpului liber, de la rafting, canyoning, pescuit, plimbari cu barca, la drumetii spre cel de-al doilea cel mai inalt varf al Muntenegrului, Bobotov Kuk, de 2525 m. Aici te mai poti plimba si cu bicicleta, poti schia pe timpul iernii, sau te poti deplasa pe zipline peste canionul raului Tara, ceea ce noi am si facut. Senzatia pe care am avut-o atarnata de un fircel de metal peste haul albastru-turcoaz si verde al canionului a fost de nepretuit si nu stiam unde sa ma uit mai intai: la stanga spre pod, la dreapta spre raul care venea bolborosind la vale, in sus la cerul minunat, in jos ca sa pricep la ce inaltime ma aflu… Senzatia a fost de nepretuit, distractia a costat insa 20 de euro :D. Daca mergi cu inca cineva costa doar 10 euro de persoana, insa deplasarea se face cu viteza mai mare, scurtand astfel timpul petrecut in aer. La punctul de plecare am fost adusi inapoi cu jeep-ul.

Zilele urmatoare va urma inca o postare din seria Inceput de vara in Muntenegru. Pana atunci insa puteti citi si postarea despre Budva, precum si pe cea despre lacul Skadar.

Daca sunteti pe facebook, dati like si paginii mele, va rog!

Galeria foto se deschide facand clic pe oricare dintre imagini.

4 gânduri despre „inceput de vara in Muntenegru: Bar, parcurile nationale Biogradska Gora si Durmitor

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

