acasa · am fost acolo · blog despre Viena · bunatati vieneze · calatorie la Viena · ce mancam azi · ce mancam la Viena · ce sa mananci la Viena · culinar · dulciuri vieneze · informatii despre Viena · opinii strict personale · pe jos prin Viena · scriu despre Viena · stil de viata austriac · totusi asta nu e un blog culinar · unde mancam la Viena · vacanta la Viena · vara la Viena · viata la Viena · Viena in 24 de ore · Viena pentru incepatori · weekend la Viena

Viena pentru incepatori: 5 + 1 locuri unde mancam inghetata foarte des

unde mancam inghetata la Viena

Daca e ceva de care Viena nu duce lipsa, dincolo de chioscurile de carnati si de cafenele, apai astea sunt gelateriile, saloanele de inghetata si cofetariile. Cum vara se arata si pe la noi (dar shhhhh, n-am zis asta cu voce tare, nu vreau sa se sperie!), vine incet-incet vremea sa ne plimbam prin oras cu cate un con de inghetata in mana. Sau sa stam la o masuta si sa ne jucam cu lingurita in cupa de inghetata, in timp ce ne uitam la oamenii care trec in sus si in jos, unii mai grabiti, altii avand mult timp la dispozitie, unii veseli, altii mai suparati, unii mai slabi, altii mai grasi, unii mai frumos imbracati, altii parca acum culesi din centrifuga. Stiti ce zic: momentele alea in care nu judeci pe nimeni, ti-e draga toata lumea, dar nu pentru ca ai cazut in cap de dimineata, ci pentru ca inghetata elibereaza endorfine. Sau cam asa ceva :D.

Ei bine, din toate locurile astea cu inghetata, presarate aproape la tot pasul prin oras, sunt 5 la care noi ajungem cel mai des. Iar asta dintr-un motiv foarte simplu, unele fiind aproape de casa, de birou sau, in general, sunt plasate pe ruta pe care ne deplasam zilnic. Ca or fi cele mai bune 5, nu pot sa zic. Ma enerveaza cumplit oricum orice catalogare de genul asta, pentru ca oamenii sunt extrem de diferiti unul de altul, iar gusturile lor difera la fel de extrem. Deci ce e cel mai bun pentru tine ar putea sa fie cel mai prost pentru mine, si invers. Un lucru e clar insa: daca ma uit la cozile care se formeaza la locurile astea cu inghetata si, desigur, cu incredere in propriile gusturi, pot spune cu certitudine ca inghetata de aici e buna, racoritoare si aduce zambete laaargi pe fetele oamenilor 😀 .

Va sa zica, in ordine absolut intamplatoare, iata cele 5 locuri cu inghetata pe care le frecventam noi:

  1. Eis-Greissler. Pe Roterturmstrasse nr. 14. Si cand te gandesti ca multa vreme am refuzat cu incapatanare sa incerc inghetata de la ei! Pentru ca ma enerva vâlva care se facuse in jurul lor, coada (care e si acum permanenta), pentru ca mi se parea ca toti hipsterii navalisera acolo (nu am nimic cu hipsterii, pe de alta parte, dar prin asta vreau doar sa revin la prima idee enuntata cu privire la locul asta 😀 ). Numa ca prin septembrie anul trecut, prietena mea m-a luat de-o aripa si mi-a zis: acolo mergem, ca e bun, o sa vezi! Mnom. Cu zmeura, cu branza dulce, cu ulei de dovleac. Cu de toate. Bun. Bun tareeeeeeee!
  2. Bortolotti. Pe Mariahilferstrasse 94, dar si 22 si 66, printre altele. Nu aveti cum sa ii ratati. Eu am ramas fixata pe combinatia inghetata de mango + inghetata de mac = LOVE.
  3. Tichy. La Reumannplatz 13. Acuma, cum sa zic, cred ca Tichy a fost primul cuvant pe care am putut sa il spun in germana :p 😀 ! Pe facebook va anuntam mai zilele trecute ca s-a dat startul la galustele cu caise pe la Viena. Ei bine, aici au galuste de inghetata cu caise. Amour absolu!
  4. Eissalon am Schwedenplatz. Pe Franz-Josefs-Kai 17. Asta e iarasi unul din primele locuri cu inghetata unde am intrat in Viena. Nu stiu daca sunt neaparat nostalgica si nici nu stiu daca e ceva foarte deosebit la inghetata lor, dar ma simt intotdeauna bine si un pic in vacanta cand vin aici 😀 !
  5. Gelateria Hoher Markt. In Hoher Markt 4. Nu e chiar la strada, desi e in centru. Nu iti baraie neaparat masinile in cap, dar tot ai ce observa din spatele cupei de inghetata. eventual decorata cu multe fructe. Daca vrei, poti sa iei si pentru acasa!

Bonus,

6. Zanoni. Pe Lugeck 7. Desi ultima oara iar m-a enervat un vanzator de acolo, eu il intreb ceva, el raspunde altceva, in doru’ lelii. Nu i-am pus conul de inghetata pe fata, i-am zambit stramb si-am plecat sa ma zenific, eu si conul meu, ca doi prieteni buni.

Mno, Mahlzeit, pofta buna, aveti grija sa nu va pice inghetata pe haine!

5 gânduri despre „Viena pentru incepatori: 5 + 1 locuri unde mancam inghetata foarte des

    1. ma gandeam acum ca ar merita odata mers din gelaterie in gelaterie si incercate toate 😀 . asta daca nu as fi constienta ca dupa va trebui sa alerg niste maratoane ca sa consum caloriile, dar na, trecem peste :p

      Apreciază

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

