am fost acolo · arhitectura · arta · calatorii · calatorii prin Europa · fotografie · Uncategorized

ce sa vad la Riga: Art Nouveau, pentru pasionatii de arhitectura, dar nu numai

Unul dintre motivele pentru care m-am bucurat ca vom merge la Riga (clic!) a fost arhitectura fabuloasa a orasului. Abia asteptam sa vad nenumaratele cladiri construite in stil Art Nouveau (sau Jugendstil, cum i se spune in germana), dar si cladirile ramase din perioada sovietica. In plus, cartierul de case din lemn constituia si el un punct neaparat de bifat pe lista noastra de locuri frumoase de vazut la Riga. Nu mi-am inchipuit niciodata insa ca va fi aproape imposibil de cuprins – fie in aparatul foto, fie in minte, fie pur si simplu din punct de vedere al managementului timpului – incredibilul numar de bijuterii arhitecturale pe care le contine orasul acesta! Dupa ce am identificat pe harta zonele principale pe care voiam sa le vedem, am luat-o la pas. Incet – incet am inceput sa ne dezmeticim si sa realizam ca harta ne indruma numai catre cele mai faimoase obiective (deja turistice, as zice), insa la fiecare pas se ivea o cladire demna de a fi fotografiata. Prin urmare, plimbarile noastre prin Riga au fost insotite de exclamatii de genul „wow, uite si asta! Uite si acolo! Incredibil!”. Ca pasionat de Art Nouveau, sau ca student la arhitectura ori arte plastice, cred ca o excursie la Riga ar trebui probabil sa se afle in planul obligatoriu de studii 😀 . Mai ales ca orice plimbare pe strazile ca un muzeu viu ale orasului se poate finaliza cu o cafea si o prajitura incredibil de buna intr-una din multele cafenele 😉 .

Pentru doritori, am notat strazile principale de unde puteti incepe sa cautati arhitectura Art Nouveau in Riga. Acestea sunt: Audēju iela 7, Elizabetes iela 10a si b, Smilšu iela 8, Alberta 11, Merķeļa iela 13. Muzeul dedicat Art Nouveau se afla tot pe Alberta, la nr. 12. Clicul la mine s-a produs pe aceasta strada, Alberta, unde am inteles ca nu scapam asa usor, doar cu strazile astea, ci povestea va continua pe oriunde vom merge, caci, repet, orasul este plin de bijuterii de arhitectura!

Mai jos v-am facut o galerie miniscula :D, cu diverse cladiri, ca sa aveti macar o idee despre ce comori minunate se ascund in Riga si cate locuri fabulos de frumoase sunt aici!

Stiti deja, pentru a deschide galeria clic pe oricare dintre fotografii.

ps: pe Facebook am ocazia sa public mai repede fotografii si diverse impresii. Va astept si acolo!

7 gânduri despre „ce sa vad la Riga: Art Nouveau, pentru pasionatii de arhitectura, dar nu numai

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

