calatorii · obiceiuri daravele · opinii strict personale · stil de viata austriac · unde fugim din Viena · vacanta in Austria · vacanta la Viena

de ce prefer jachetele cu pit zips

pit zips pit vents - jacheta cu fermoar sub brat

Sa gasesti o jacheta buna – si impermeabila, si frumoasa, si desteapta, si devreme acasa 😀 , poate sa fie o adevarata odisee. Sau cel putin pentru mine asa a fost! Plecarile astea pe munte, mai ales cu verile pe care le avem noi aici in ultima vreme (din acelea cu fitze, care se apuca sa ploua din senin, din iarba verde 😀 ), pot oferi provocari majore drumetului amator. Nu de alta, dar pleci sa te simti bine si sa iti pui picioarele la lucru si te trezesti dupa cativa metri ud fleasca… Mno, pai unde mai e factorul distractie cand te ia cu tremurici de nu mai stii de tine? Recunosc ca batalia cu elementele naturii poate avea si ea rostul sau, insa nu inteleg de ce ar trebui sa plecam intr-o excursie fara sa avem un echipament bunicel, care sa ne ocroteasca de o ploicica ceva mai ambitioasa. Daca la capitolul tricouri, pantaloni si ghete am bifat rapid cerintele, la capitolul jachete a fost o poveste intreaga.

Ceea ce imi doream de la o jacheta pentru mers pe munte era:

  • sa fie impermeabila (GoreTex daca se poate!)
  • sa fie breathable, astfel incat sa nu transpir in ea
  • sa fie usoara
  • sa aiba o gluga care sa stea pe cap, chiar si daca bate vantul
  • sa fie un pic lunguta, ca sa nu imi las dosul chiar de tot prada intemperiilor 😀
  • sa aiba un pret pe care sa mi-l permit
  • sa fie si frumoasa, pentru ca stiam sigur ca in zilele noastre nu mai e nevoie sa faci compromisuri la capitolul asta.

Eh, cand am inceput sa caut jacheta visurilor mai aveam putin si imi sopteam mie insami asa, si flori nu vrei?, pentru ca s-au mai ivit cel putin doua subpuncte aditionale:

  • sa aiba cel putin o captuseala de plasa
  • captuseala de plasa sa mearga si pe maneci

Nu de alta, dar in cazul jachetelor tip shell, adica cele care nu-s practic nimic altceva decat o folie, mi-am si imaginat cum, in ploaie, avand numai un tricou cu maneca scurta pe mine, are sa mi se lipeasca „musamaua” aia de mine. Ma rog, sper ca intelegeti ca „musama” este exact asa, cu ghilimele si pe post de metafora 😀 . Am testat o jacheta Dare2Be, frumoasa foc, gluga stabila, etc., etc., dar nu avea niciun fel de captuseala. Numai gandul la transpiratia care avea sa mi se scurga pe langa coate m-a facut insa sa o refuz si sa o trimit inapoi. Mai cautam, mi-am zis, caci fac parte dintre cei care isi doresc ca la drumetie, in caz de ploaie, apa sa ramana numai afara. Nu mi s-a intamplat pana acum sa gasesc o jacheta waterproof care sa fie cu adevarat breathable la extrem in caz de drum mai lung. Desigur, nu am avut cum sa testez prea multe jachete, insa celor pe care le-am testat am avut sa le reprosez in special faptul ca, dupa o vreme, ma scaldam in propria transpiratie in interiorul jachetei, cu toate ca ploaia era tinuta la respect dupa promisiuni.

Cum nu dispun de un buget impresionant si nu imi permit deci sa investesc cateva sute de euro intr-o jacheta profesionala care imi promite sa tina si transpiratia departe, am inceput sa fac cercetari, cautand la inceput o jacheta cat mai breathable la un pret accesibil. Nu dupa multa vreme am avut revelatia pit zips-urilor! O solutie deloc noua pentru o problema veche si ea, dar in continuare actuala 😀 .

Acum niste ani, jachetele cu fermoare plasate sub axila erau aproape la ordinea zilei, pentru ca aceste fermoare asigurau o ventilatie mecanica acolo unde materialele impermeabile nu o puteau asigura, nefiind inca breathable asa cum sunt in zilele noastre. Desigur, in anul de gratie 2016 avem producatori care se lauda cu materiale impermeabile duse aproape la perfectiune, si care lasa si corpul sa respire, eliminand prin porii jachetei excesul de umiditate care se produce in interiorul sau. Si totusi, pentru anumite persoane, printre care ma numar si eu, aceasta respiratie oferita de materialul jachetei nu este suficienta, de aceea aceste fermoare sunt bine-venite.

Cu gandul si la jachetele de motocicleta pe care le am si care au fermoare aditionale pentru ventilatie, am inceput si am cautat prin outlet-urile de specialitate o jacheta care sa mi se incadreze in buget si in cerinte. Dupa multe trial & error, mi-am gasit totusi un Salomon Cyclone pe care l-am testat in weekendul acesta lung la munte. Jacheta e perfecta pentru temperaturi in jur de 12-17 grade, pentru ca are si o captuseala subtirica. E mai lunguta, trece de mijloc. Gluga este stabila. Materialul folosit este GoreTex. Si da, sunt tare incantata de pit zips! La o urcare mai sustinuta si-au dovedit utilitatea, in conditii de ceata si pe alocuri si de ploaie! Am avut sub jacheta un tricou functional, cu maneca scurta, care si-a facut si el treaba si care, datorita fermoarelor magice, nu s-a facut fleasca pe mine, asa cum mi se intampla anterior. Un minus este faptul ca jacheta nu se strange chiar compact, neputand fi impachetata nici in buzunar, gluga sau saculet separat, dar nefiind foarte grea e destul de ok.

Aceasta postare nu este una platita, desi daca vreo firma producatoare sau care comercializeaza echipamente sportive doreste sa ma contacteze pentru testare de jachete & alte obiecte de imbracaminte, nu m-as supara 😀 !

Lasand gluma la o parte, as dori sa stiu care sunt jachetele voastre preferate de mers pe munte, desigur, daca se poate, din categoria waterproof & breathable. In plus, daca aveti ponturi de magazine online sau fizice unde se pot gasi jachete bune la preturi accesibile, nu ezitati sa ne spuneti!

5 gânduri despre „de ce prefer jachetele cu pit zips

  1. eu am mammut ladina 4 s women, văd pe bergzeit.de că e 150 iuro, io am dat vreo 220 şi tot redusă era (de la 300). are fermuare din alea la supţirică. are şi o gecuţă foarte uşuară pe post de căptuşeală, care e detaşabilă. plasă la mîneci nu are. buzunarele nu mi se par foarte inspirate.

    am avut înainte una de bun simpţ de la Aldi (15 iuro gen) care o dată a cedat nervos la Roma şi am ajuns de la cotul drept pînă la palmă ciuciulete, care senks băt nou senks, era martie, am congelat, ciuciulete fiind de la jacheta (io zic geacă) de pluaie pînă la nenumăratele mele straturi de haine. lovitura finală a fost la legoland anul trecut de 1 mai, cînd iar n-am mai ştiut pe unde să-mi storc toate diversele şi am zis pînă aici ţi-a fost giaca aldi, mă duc să-mi iau din aia de urc everestu şi aia sînt.

    am purtat-o şi toată iarnă pe asta mammut, că na, la gerurile modeste din nemţia n-a fost nevoie de mai mult. nu practic excursiile pe munte, nu ştiu cum se comportă din proprie experienţă, dar înainte de-a o cumpăra mă documentasem pe blogul unei montaniarde, care băga mîna-n foc pînă la urmă pentru mammut. :>

    Apreciat de 1 persoană

  2. Eu sunt fan Salomon, chiar si la papuci. Am haina de iarna, lunga cat mine, e ca o plapuma asa de cald tine insa nu ma face sa lesin de cald, lucru foarte important la clima umeda de aici (Dublin), plus ca s-ar preta minunat si la clima de la munte din Romania, plus ca e impermebila pe bune nu doar pe eticheta. Gluga sta fain pe cap la vantoase. Aici e teroare cand incerc sa-mi caut ceva, ca pana acum vreun an doi, nici nu puteam comanda online ca la noi pe insula nu faceau livrari, plus ca bagau preturi de lesinai. Acum ne-am mai civilizat si noi pe aici :))) In ultima vreme oricum am inceput sa fac raiduri la TK Max, nu stiu daca e si la voi, astia aduc si produse de calitate, de marca, de sezonul trecut de exemplu.

    Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

