blog despre Viena · bunatati vieneze · ce mancam in Austria · ce mancam la Viena · ce sa mananci la Viena · mancare austriaca · mancare buna la Viena · retete culinare · stil de viata austriac · toamna in Austria · toamna la Viena · Viena

budinca simpla de dovlecei si branza dulce: o reteta savuroasa, pentru o zi de toamna frumoasa

reteta simpla de budinca de dovlecei cu branza dulce

A venit toamna.

Nu, nu am sa va ofer astazi o compunere folosind cuvinte frumoase avand legatura cu acest anotimp, asa cum faceam cand eram mici. In primul rand pentru ca nu prea gasesc cuvinte frumoase legate de frigul subit de afara (iar titlul postarii e doar din cauza ca romanul s-a nascut, printre altele, si foarte poet 😀 ) si de faptul ca sunt iar fortata sa port ghete. Nu-mi place, vreau sandale, vreau sa ma mut mai la sud. OK, acum ca mi-am smiorcait, e cazul sa ma re-inveselesc si sa va povestesc ca, totuuuusi, toamna are si niste aspecte pozitive, da da. Si anume, ca putem coace diverse chestii la cuptor fara sa simtim ca facem sauna 😀 . Ba chiar din contra, abia ne mai incalzim nitel casele (v-am spus deja pe facebook ca noi am dat drumul la caldura, da?).

Se face ca am primit de la niste oameni cu o gradina minunata niste dovlecei tare simpatici. Nu i-as fi mancat, asa de frumosi au fost, dar nici nu-i puteam pastra ca obiecte decorative 😀 . Asa ca am hotarat ca o parte din ei vor ajunge intr-un sos de paste, o parte intr-o supa si o parte intr-o budinca. Cea mai simpla si gustoasa budinca!

Eu am avut la dispozitie urmatoarele ingrediente:

  • 3 dovlecei, pe care i-am ras pe razatoarea mare
  • 2 cepe mijlocii, taiate marunt si calite usurel intr-o lingura de ulei
  • 4 oua
  • 1 cutie de branza dulce (500 gr), cu granulatia mare (aici avem diverse soiuri de branza dulce, unele cu textura mai fina, altele cu textura mai putin fina 😀 )
  • o lingura de faina integrala (consider acest pas optional, mai ales daca ouale sunt mari)
  • sare, piper, nucsoara dupa gust
  • o rosie taiata felii, pentru decor (dar si pentru un pic de zvac 😉 )

Intai am calit putintel ceapa, cat sa devina translucida. Apoi am pus intr-un vas pentru mixer dovleceii rasi, peste ei am pus ceapa, cu tot cu putinul ulei in care a fost calita, am amestecat. Am adaugat apoi branza dulce si condimentele. Am gustat sa vad daca e indeajuns de sarata, dupa care am adaugat ouale si lingura de faina, in ploaie. Compozitia se amesteca bine si usor cu o spatula, dar daca vreti puteti amesteca si cu mixerul, la o viteza medie spre mica.

Am uns o tava cu unt (daca nu vreti tava unsa, luati una antiaderenta sau puneti o hartie de copt), am turnat compozitia si am decorat cu feliile de rosii. Depinde de cuptorul fiecaruia, insa orientativ eu am copt budinca la 180 de grade timp de 40 de minute, iar apoi inca 10 minute cu ventilatie, ca sa o bronzez si rosiile sa se coaca.

Merge de minune si calda, si rece, si ca cina, si ca gustare, si ca mic dejun! E foarte savuroasa, iar rosiile acelea coapte ii dau un plus de gust si aroma.

Pofta buna! Mahlzeit!

retete austriece simple budinca

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

