arhitectura · arta · calatorii · calatorii in nordul Europei · calatorii prin Europa · fotografie

Malmö intr-o jumatate de zi, sau pledoarie pentru calatoriile spontane

De e sa ma intrebati ce poti sa vizitez la Malmö, n-am sa stiu prea bine a va raspunde. Pe de o parte pentru ca nu a fost o calatorie planificata. Eram la Copenhaga si, intr-o seara, mi-a venit ideea: ce-ar fi daca am merge maine la Malmö? O cautare pe google mai tarziu, stiam deja ce e cu trenul, de unde se ia, cam cat face. Si atat. Malmö urma sa il descoperim pur si simplu – atat ca ne va fi permis jumatate de zi petrecuta acolo si o harta culeasa de prin gara.

Pe de alta parte, n-as sti ce sa va spun ca ar trebui sa vizitati musai la Malmö pentru ca, daca ar fi sa cartografiez toate calatoriile pe care le-am facut, rezultatul nu ar fi cu siguranta o lucrare stiintifica, ci una profund emotionala. Mi-e greu sa va scriu aici despre preturi, programe de lucru, cele mai bune modalitati de transport, etc., dar nu pentru ca nu mi-ar pasa. Incerc, pe cat posibil, sa gasesc mereu bilete de avion mai ieftine, cazare faina la un pret mai mic, diferite oportunitati de a vizita in mod gratuit cat mai multe obiective. Nu dispun de un buget care sa imi permita sa nu ma preocup de lucrurile astea. Insa cand scriu aici, scriu mai degraba despre geografii emotionale, decat despre componentele economice ale calatoriei. Pentru ca, undeva, sub tavalugul impresiilor, partea aceea economica paleste. Oricum, la un lucru va indemn chiar si in acest moment: cand mergeti in calatorii, uitati-va pe harta si vedeti daca nu cumva din orasul de sosire mai puteti merge si altundeva. Am facut asa cu Helsinki si Tallin, de exemplu, v-am mai sfatuit sa faceti asa si cu Viena si Bratislava.

Cat despre bifatul unei liste cu obiective turistice musai de vazut, eu una nu am astfel de frici. E ok daca n-am vazut nu stiu ce turn, sau nu stiu ce muzeu, sau cine mai stie ce catedrala. Nu ma iau fiori pe sira spinarii, cum nu intru in panica nici daca nu-mi verific contul de facebook cine stie cate zile. Prefer sa umblu pe strazi, sa imi umplu sufletul de orasul ala, de momente, de trairi, sa adulmec mirosurile si sa imi las ochii sa se bucure de tot ce vad in jur. Sunt convinsa ca la Malmö am „ratat” o suma importanta de obiective turistice. Dar ce n-am ratat a fost o zi frumoasa de toamna, cu soare si un cer incredibil de albastru, multi oameni veseli si relaxati pe strada, o cafea bauta in cel mai frumos parc cu cele mai frumoase flori.

M-as intoarce oricand la Malmö sa-l mai vad odata, poate mai pe indelete. Pe de alta parte insa, m-as intoarce acolo cu o mica teama de a nu spulbera magia zilei asteia, din care va las si voua cateva fotografii, spre buna inspiratie :).

(pentru a deschide galeria, clic pe oricare dintre fotografii)

Un gând despre „Malmö intr-o jumatate de zi, sau pledoarie pentru calatoriile spontane

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

