Adventul la Viena · blog despre Viena · cafeneaua vieneza

iluminare (si cateva ganduri despre stresul sarbatorilor)

ce sa vezi la Viena

Am fost ieri la cumparaturi. Curcanul, branza pentru raclette, niste legume, cam asta ne lipsea. Am renuntat de mult sa ne incarcam mai mult decat putem duce, iar asta se aplica si atunci cand vin sarbatorile. E destula agitatie in lume, destul stres la serviciu, de ce as mai adauga ceva si acestor momente care – cel putin in teorie – ar trebui sa fie, vorba urarilor de pe internet, pline de liniste.

Nici macar cozile destul de mari de la casele de marcat din supermarket nu m-au impresionat. Am ales ca, in loc sa ma enervez ca e prea multa lume, ca e nebunie, ca toti se misca de parca sunt filmati cu incetinitorul, am ales ziceam sa ma amuz. Sa observ. Sa incerc sa ghicesc ce vor gati oamenii de Craciun, dupa ingredientele puse in cosuri. Ce n-am incetat insa e sa ma uimesc cat se poate cumpara si ce strategii de aranjare a produselor in cos exista.

Dupa ce am scapat de la supermarket am mers acasa si nici ca intentionam sa mai plecam, decat pentru inca un schimb azi la standul de punsch (stiti, v-am mai spus, organizat in scopuri caritabile) si, eventual, pentru niste scurte vizite pe la rude. Dar cam atat. Nu facem petrecere de Craciun, nu ma spetesc gatind, nu vreau sa fiu prinsa in mijlocul agitatiei. Pentru ca de obicei, si asta e iar ceva ce n-am sa pot intelege, marile drame si marile certuri de familie extinsa apar exact in perioada asta. Ni s-a intamplat si noua si, dupa ce s-a intamplat, am luat masuri: la cel mai mic semn, dam cu stingatorul, nu lasam nimic sa escaladeze. O parte a acestei lectii inseamna si ca evitam sa ne mai intalnim cu cei predispusi la cearta, dar si ca nu-i mai aducem impreuna pe cei care au ceva de impartit si n-au gasit un alt moment mai prielnic in timpul anului decat masa noastra de Craciun 😀 .

Craciunul e, va sa zica, timp egoist, doar pentru micul nostru nucleu de familie, care n-are predispozitie spre drama, cearta si stres, ci spre desfatare, somn si lectura sub brad 😀 .

 

 

5 gânduri despre „iluminare (si cateva ganduri despre stresul sarbatorilor)

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

