Austria · blog despre Austria · ce mancam in Austria · ce sa fac in Austria · ce sa vad in Austria · dictionar culinar austriaco-roman · mancare austriaca · Salzburg · scriu despre Austria

iarna la Salzburg

iarna-la-salzburg

Am pierdut deja sirul vizitelor la Salzburg. Ce stiu insa sigur-sigur e ca prima oara cand am venit aici era tot iarna, tot cu zapada, tot cu ger. Si cu cer senin, albastru ca peruzeaua, tocmai bun pentru un contrast splendid in fotografii. Apoi, pentru ca avem prieteni dragi cu care ne intalnim aici la jumatate de drum, am venit si vara. Concluzia, dupa atatea si atatea vizite? Orasul asta magnific e o concurenta puternica pentru Viena. Dar, daca e sa ma intrebati pe mine, nici ca puteau fi mai diferite aceste doua orase! In spirit, in infatisare, in… toate cele. Nu le uneste probabil decat faptul ca-s amandoua in Austria, in rest, spre bucuria calatorului, nu prea se aseamana. Lucruri de descoperit exista in fiecare dintre aceste orase, si, la fel cum si in Viena gasesc mereu ceva nou, ori vreun locusor unde n-am mai ajuns inainte, si la Salzburg e la fel.

Mie nu imi place sa imi repet calatoriile, insa, atunci cand e vorba de un loc ca Salzburgul, nu ma dau in laturi. Poate si componenta emotionala isi are locul ei aici, nu as nega asta. Si-apoi, de cate ori revin aici, ma bucur de familiaritatea pe care au capatat-o strazile, cafenelele, micile magazine ascunse in pasajele inguste care interconecteaza stradutele din centrul vechi.

Si sa nu uitam: cand revii intr-un loc unde-ai mai fost, ai – ca prin minune – timp. Nu mai ai nimic de bifat (desi eu nu-s calatoare din asta, cu lista de bifat), ai pur si simplu, TIMP, in ciuda faptului ca si Salzburgul, ca si Viena, e un oras plin de turnuri cu ceas, care parca vor sa iti faca in ciuda.

(pentru a deschide galeria, clic pe oricare dintre foto)

Un gând despre „iarna la Salzburg

  1. Parcă te-ai uitat în mintea mea! ☺ Chiar acum câteva zile discutam cu ai mei să mai schimbăm destinația Viena cu altceva din Austria. Cu ce crezi?… Cu Salzburg!
    Mi-ar plăcea să aflu mai multe despre ce ar putea vizita un călător prin acest oraș vestit.

    Apreciat de 1 persoană

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

