am fost acolo · blog despre Viena · calatorie la Viena · informatii despre Viena · Viena · Viena pentru incepatori

Viena pentru incepatori: 10 lucruri pe care e posibil sa le stii deja despre Viena, chiar daca n-ai vizitat-o niciodata

ce sa mananci la Viena

Oh, stereotipurile! Cat le uram, dar cat de mult le iubim de fapt! Am vrea cu totii sa avem parte de experiente inedite, sa descoperim lucruri pe care altii nu le-au bagat in seama, dar, in acelasi timp, ne bucuram de confortul lucrurilor deja stiute. Paradoxul fiintei umane 😀 , ar zice probabil altii mai filosofi.

Weekendul trecut m-a facut sa ma gandesc din nou la lucrurile astea, dupa o discutie cu niste prieteni veniti din Ungaria. La un pahar de vin ne-am distrat la ideea ca noi toti cunosteam niste lucruri despre Viena chiar inainte de a ajunge sa punem piciorul pe vreuna dintre strazile sale – lucru care pentru unguri a fost mai usor decat pentru romani, am concluzionat noi. Ne-am intrecut in a enumera mancaruri, locuri, oameni, dar au fost niste lucruri care au aparut aproape obsesiv in spusele tuturor. De la Bucuresti la Budapesta, iata ce am pus pe lista:

  1. Snitelul. Vreo cativa dintre noi ne-am aratat a fi fost surprinsi in copilarie ca asta de fapt nu e o mancare neaosa de-a tarilor noastre 😀 .
  2. Strudelul de mere. Mereu prezent la patiseria din colt, la prima vizita la Viena ne-a fost greu sa credem ca asta e ceva tipic pentru Austria.
  3. Imparateasa Sissi. Eh, aici ungurii chiar au avut castig de cauza, pentru ca istoric ei au adoptat-o ca fiind imparateasa lor. Wikipedia, daca sunteti curiosi de ce.
  4. Cafeaua. De la pachetele de Alvorada strecurate pe sub mana pe vremea comunistilor ni se trage. Habar n-aveam ce e aia Wiener Kaffee, dar toti bausem macar o ceasca de asa ceva in vremuri imemoriale 😀 .
  5. Falco. Despre care putin ne interesa ca e vienez. Unii am ignorat total faptul ca e austriac, asta inainte de a ajunge la fineturi legate de orasul in care se nascuse. Cu totii insa fredonasem la un moment dat Amadeus, Amadeus – oh, oh, oh – Amadeus/ Come and rock me Amadeus!
  6. Balul Operei. Care multora inca ni se pare un exemplu de eleganta, desi intre timp am mai capatat si dubii legate de acest stereotip 😀 !
  7. Johann Strauss. Indiferent care, tatal sau fiul. Pentru ca Balul Operei, pentru ca valsul, pentru ca am fost cu totii la opereta.
  8. Concertul de Anul Nou. Pentru ca Strauss, Valurile Dunarii si inca altele asemenea, care ne infierbantau imaginatia si ne faceau sa ne gandim la rochii vaporoase, bijuterii scumpe si un oras care parea absolut, dar absolut de neatins.
  9. Bomboanele PEZ. Ei, despre astea eu una habar nu aveam in copilarie ca-s austriece. Le adoram pur si simplu. Si, de fapt, putin ma interesa de unde vin, important era sa vina 😀 !
  10. Bomboanele Mozart. Absolut identic cu punctul 8. Cineva spunea ca inca mai are niste ambalaje vechi de tot, pastrate ca sfintele moaste de pe vremea cand bomboanele astea erau mai rare ca diamantele 😀 .

Voi ce stiati despre Viena inainte de a ajunge pe-aici 😀 ?

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

