am fost acolo · blog despre Viena · ce sa fac la Viena · ce sa mananci la Viena · ce sa vad la Viena · info utile Viena · informatii despre Viena · scriu despre Viena · tara si oamenii sai · Uncategorized · Viena pentru incepatori

Viena pentru incepatori: 29 intrebari pe care sa i le adresezi unui localnic

culorile de la Hundertwasserhaus Viena

… plus 1 intrebare la care nu cred ca ai sa primesti un raspuns satisfacator, dar sa nu ne grabim 😀 .

Observ pe net din ce in ce mai mult un trend, apreciat de calatori: ask a local – intreaba un localnic. Si trebuie sa marturisesc ca cele mai bune ponturi le-am primit si noi in calatoriile noastre de la localnici binevoitori. Nu de alta, dar daca vrei sa cunosti un oras si dincolo de fatada lui, sa zicem comercialo-turistica, atunci cel mai bine ceri informatia de la sursa, de la cei care locuiesc acolo. Insa si pentru informatii mainstream localnicii sunt demn de luati in seama.

De-a lungul timpului am primit, de la prieteni, cunoscuti, colegi, sau chiar total necunoscuti, o serie de intrebari despre Viena. Unele dintre ele s-au repetat in mod deosebit, de aceea am inceput sa le notez la un moment dat, cu gandul ca le voi impartasi si cu voi, pe blog.

La toate aceste intrebari am putut sa dau un raspuns – sper eu – adecvat 😀 .

  1. Unde poti sa mananci bine?
  2. Ce feluri de mancare locale imi poti recomanda?
  3. Care e cel mai ciudat fel de mancare pe care il pot manca aici?
  4. Unde pot sa mananc un snitel bun, dar nu extrem de scump?
  5. Ce baruri imi poti recomanda?
  6. Ce cafenele imi poti recomanda?
  7. Sa merg pe jos sau cu transportul in comun?
  8. Ai idee despre inchiriatul bicicletelor?
  9. Care e perioada cea mai faina din an in care sa vin la Viena?
  10. Ce haine sa imi iau cu mine pentru perioada asta a anului?
  11. Sunt obiceiuri specifice despre care ar trebui sa stiu, ca sa nu jignesc pe nimeni/ sau sa nu ma simt jignit?
  12. Cat costa mancarea/transportul in comun?
  13. Cam cati bani sa imi iau cu mine pentru distractie?
  14. Ce evenimente/ festivaluri (gratuite sau nu) au loc in perioada asta?
  15. Sunt magazinele deschise toata saptamana/ in special duminica sau de sarbatori?
  16. Unde gasesc un supermarket deschis duminica?
  17. Merita sa vizitez obiectivul turistic X (insert aici ce doriti, de la Prater la Schönbrunn)?
  18. Cum ajung cel mai ieftin si rapid de la aeroport in centrul orasului?
  19. Ce poti sa faci duminica la Viena?
  20. Ce sa fac de Paste/Craciun/Anul Nou la Viena?
  21. Unde sa merg la cumparaturi de haine?
  22. De unde sa imi cumpar mancare?
  23. Cum sa ma imbrac la Opera?
  24. Ce magazine cu produse locale (de la mancare, la design sau suveniruri) imi poti recomanda?
  25. Ce piete taranesti as putea vizita?
  26. Ce muzee imi recomanzi?
  27. Ce sa vad la Viena daca nu a mult timp la dispozitie?
  28. Ce excursii pot sa fac in afara Vienei, care sa nu necesite mai mult de 24 de ore?
  29. Cum ajung la Hundertwasserhaus?

Destul de des apare insa si o intrebare la care nu stiu sa raspund:

30. Ce hoteluri imi recomanzi in Viena?

Nu pot sa va recomand niciun hotel, pentru ca vremurile cand stateam si eu prin hoteluri la Viena sunt acum deja istorie 😀 . Va pot spune nume de hoteluri din oras, dar nu va pot recomanda niciunul, nu imi pot spune parerea despre ele. Cred ca e evident de ce.

Voi ce intrebari aveti legate de un oras atunci cand calatoriti? Stati de vorba cu localnicii, va intrebati prietenii sau cautati pur si simplu pe net?

4 gânduri despre „Viena pentru incepatori: 29 intrebari pe care sa i le adresezi unui localnic

bun venit! hai sa stam de vorba! dar, te rog, fara spam sau vorbe urate!

